  • Data: 2005-01-15 10:55:13
    Temat: Re: Manipulowanie remanentem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Jan 2005, Paszczak wrote:

    >+ W 2003 roku byłem na ryczałcie, w 2004 na KPiR. Na początek 2004 musiałem
    >+ zrobić (a przynajmniej księgowa tak twierdziła) remanent 'na koniec 2003'
    >+ - był to remanent nigdzie (na razie) nie uwzględniany, ponieważ w okresie
    >+ rozliczania ryczałtem nie był potrzebny.

    wKF: ale z tego że on nie był *uwzględniony* (w rozliczeniach) mam
    nadzieję nie ma wynikać że nie został WPISANY ?
    [...]
    >+ W 2004 roku nakupowałem dość dużo podzespołów i jeśli miałbym teraz zapłacić
    >+ podatek od różnicy między remanentami na koniec 2003 i na koniec 2004, to
    >+ będzie mi ciężko.

    Zastanów się moment: jeśli *nakupowałeś* - to również *zaliczyłeś zakupy
    w koszt*. Dobrze piszę ? Czy może zakupów wpisywanych do kol. 10 (i 11)
    nie wliczałeś do KUP ??
    Idea rozliczania KPiR jest taka:
    - nie trzeba "prowadzić magazynu"
    - ale pozostaje zasada iż "zakupy na magazyn" to po rozliczeniu
    remanentu przelanie z pustego w próźne ;) czyli zamiana pieniędzy
    podatnika na majątek podatnika...

    Oczywiście pytanie rozumiem (i nie odnoszę się doń :)), tylko
    tak "dla porządku" pytam czy wszystko się zgadza :)

    >+ Czy coś pominąłem?

    Mi się wydaje że nie - poza niejasnością dlaczego "powstał problem
    z różnicy remanentowej". Nakupiłeś częsci licząc że "utoną
    w kosztach" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)