  • Data: 2011-01-28 19:51:56
    Temat: Re: Mała Księgowość - pytania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Jan 2011, r...@k...pl wrote:

    > Zapytam tutaj, bo odpowiedź może być trudna :).
    >
    > Czy "Inwentaryzacja" w tym programie to Remanent?
    > Mnie uczono, że wpis w KPiR ma być pod nazwą remanent.
    > Ten program wpisuje jako "Inwentaryzacja początkowa" z wartością w rubryce
    > "16/Uwagi".

    A rozporządzenie o prowadzeniu KPiR przeczytałeś?
    *CAŁE*?
    (objaśniam: ono zawiera jeszcze załącznik, "objaśnienie" :))
    Tak, wartość remanentowa ma być wpisana. "Gdzieś" (nie powiedziano
    w której kolumnie). Wynika to z faktu, że owa wartość *nie jest*
    doliczana do podsumowania *żadnej* kolumny - dopiero *wyniki* podsumowań
    koryguje się o różnicę remanentową!

    > Niestety bez numeru, na dodatek widać to na wydruku dopiero. Nie ogarniam :)

    W myśl zasady "gdzieś" :) IMVHO również "bez numeru" spełnia formalne
    wymogi rozporządzenia o KPiR. Mylę się?

    A co do "tylko na wydruku" - widać autor założył korzystanie
    z czegoś między par.31.2 a par.31.3 :)
    Nie ma bowiem zakazu, aby KPiR została "założona wydrukiem",
    i mimo że elektroniczna postać KPiR nie spełnia wymogów rozporządzenia
    (eśli tak twierdzisz), wydruk IMO wymóg "wypełnienia przez
    podatnika" spełni.

    pzdr, Gotfryd