  • Data: 2010-01-14 20:29:43
    Temat: Re: MKR prośba o pomoc z rozpoczęciem
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-14 15:29, Liwiusz pisze:
    > Obawiam się, że księgowość to trochę więcej niż kilka kolumn w excelu.
    > Dla zupełnych laików polecam jednak MKR, po wcześniejszym zapoznaniu się
    > z programem.

    Dla zupełnych laików to ja polecam StreamSoft Ala. Ja zaczynałem od tego
    programu w wersji Light ze ś.p. Entera i to był dla mnie wzorzec
    przyjazności interfejsu oraz prowadzenia za rączkę wszędzie.

    Teraz używam MKRP, bo Enter umarł i już nie ma corocznych darmowych
    Al... Wiem, wiem, mogę sobie kupić wersję płatną, ale po 10 latach
    nauczyłem się już rozumieć takie programy i jakoś pokonuję MKRP, więc
    zasknerzyłem na Ala+Ewa, zwłaszcza że zamarzył mi się magazyn, a Ewa w
    wersji podstawowej nie ma magazyna, więc koszty rosły. A MKRP była za
    coś koło 5zł, to wziąłem :D

    Ale znajomej sprzedałem właśnie Alę i Ewę i jako osoba zupełnie
    nieukomputerowiona, całkiem dobrze sobie w tym radzi, a jak widzę jej
    podejście, to z MK RP by se nie poradziła :D

    A tak a propos podejścia, dzisiaj miałem taką akcję z klientką:

    Ona: proszę przyjść, drukarka mi nie drukuje niektórych dokumentów.

    Ja: Proszę pokazać.
    (na szczęście mnie tknęło, bo bym tracił czas na drukarkę)
    Ona: [
    uruchamia IE, wyszukuje w rozwijadełku z historią Onet.
    Potem rozwija i wyszukuje Google
    potem wpisuje w szukarkę googla https
    ie podpowiada autopodpowiadaniem https://cośtam.pzu.pl
    ona szuka goglami idealnie wklepanego adresu
    adres znajduje się na 1 pozycji
    ona klika w pozycję numer dwa, chwilę czyta.
    cofa do googla, zauważa pozycję nr 1
    wchodzi na portal https używany przez nią często do czegośtam
    loguje się
    wchodzi w drukowanie
    portal generuje PDFa, ale w systemie nie ma acrobata
    ]
    O! Widzi pan, nie drukuje.

    Ja: (o jak dobrze, że spytałem)
    [instaluję acrobata, restart windowsa]
    proszę sprawdzić czy działa.
    Ona: [ponownie cała procedura znajdywania :D]
    No. Teraz działa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek