  • Data: 2009-05-31 12:29:05
    Temat: Re: Ludzie to są jednakowoż głupie ;-)
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 31 maj 2009 12:18
    (autor Marek Dyjor
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gvtli0$601$1@news.onet.pl>):

    > realista zas ma świadomość że państwo to ludzie (specyficzni zwykle)
    > którzy bardzo dobrze zagospodarują te wpływy z podatków dla swojej
    > korzyści. W związku z czym lepiej jest nie płacić podatków bo więcej
    > zostanie w naszej kieszeni.

    Nieprawda. Nikt nie jest tak bogaty, żeby sobie zapewnić sensowne życie.
    Jest masa sfer, które muszą być zagospodarowane przez zbiorowość.
    Najbogatszy kapitalista może i się zamknie w swojej twierdzy, może i
    zatrudni ochronę, ale nie zapewni dróg, nie zapewni bezpieczeństwa na
    ulicach itepe. A społeczeństwo musi funkcjonować jako całość. I muszą być
    podatki, żeby utrzymywać zbiorowo zbiorowy aparat państwa. Nawet w
    ekstremalnie drapieżnym kapitalizmie istnieją korporacje, bo pojedynczy
    kapitalista nic nie zdziała, potrzebna jest zbiorowość.

    Od początku ludzkość zbierała się w grupy. I taką grupą jest obecnie gmina,
    zrzeszona w województwa, zrzeszone w państwo. Bez tego się po prostu nie da
    funkcjonować. I żaden anarchista mi nie wmówi, że świat może istnieć bez
    podatków. Przez chwilę by była walka i prawa dżungli, a potem albo by
    powstała tyrania i całkowity zamordyzm albo znów socjalizm. Bo albo by
    wygrała 1 silna jednostka trzymająca w garści resztę albo by wygrała
    zbiorowość słabszych jednostek.

    --
    Tristan