    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidacja starych dokumentów
    Date: Wed, 11 Feb 2009 21:37:07 +0100

    Jacek pisze:
    > Ponieważ "papiery" przestały mieścić się w małym biurze postanowiłem coś z
    > nimi zrobić. Spółka z pełną księgowością od 1998 r. Księgowa ma dziwną
    > niechęć do likwidacji papierzysk i najchętniej trzymałaby wszystko.
    > Mam taki pomysł:
    > Wszystkie dokumenty z ostatnich 6 lat zostaną w biurze.
    > Starsze deklaracje US i ZUS oraz dowody wpłaty składek i podatków oraz listy
    > płac i inne "osobowe" zostają.
    > Pozostałe (faktury, kartoteki magazynowe, rejestry sprzedaży, zakupów, WZ.
    > PZ itp) - do kotłowni.
> [...]

    Dlaczego powyżej 6 lat chcesz spalić? Wiesz, że termin przedawnienia
    może wynieść do 8 lat? I skoro liczymy okres przedawnienia nie od daty
    dokumentu, tylko od końca roku, za który składa się deklarację roczną,
    to trzymanie dokumentów przez 10 lat czy nawet trochę więcej wcale nie
    jest paranoją.

    --
    Liwiusz