eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLikwidacja firmy a środki trwałe › Re: Likwidacja firmy a środki trwałe
  • Data: 2004-03-04 15:47:39
    Temat: Re: Likwidacja firmy a środki trwałe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 4 Mar 2004, Genec wrote:

    >+ Witam Wszystkich,
    >+
    >+ Jak należy ująć środek trwały (zamortyzowany jednorazowo [komputer - wycena
    >+ własna] w momencie założenia 1osDG) w chwili likwidacji DG? Bardzo proszę o
    >+ wyjaśnienie (prowadzona KPiR).

    Z p. widzenia KPIR - wcale. Masz obowiązek przechowywać ewidencję
    środków trwałych :) (...iWNiP)
    Gorzej z VATem: zależy czy go "upgradeowałeś" o ponad 30% (patrz
    ustawa o VAT) i jeśli tak to ile czasu minęło od upgrade (5 lat,
    też AFAIK coś jest w ustawie).
    Jeśli upgradeowałeś i miałeś prawo odliczyć VAT - to musisz
    wystawić FW :( (od wart. rynkowej) i zapłacić VAT.

    Tak dokładniej - ustawa o VAT, art. 7.5 oraz oraz 7.7.2e

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1