eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLikwidacja działalności gospodarczej? › Re: Likwidacja działalności gospodarczej?
  • Data: 2002-12-30 13:29:57
    Temat: Re: Likwidacja działalności gospodarczej?
    Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Witam
    > Jakie dokumenty mam wyslac i do kogo (UG, US, ZUS) likwidujac dzialalnosc
    > gospodarcza?
    >

    Likwidacja działalności, na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, rodzi następujące obowiązki:

    -opłacenia zaliczki na podatek dochodowy od dochodu z działalności gospodarczej
    za ostatni miesiąc jej prowadzenia,

    -opłacenia zryczałtowanego podatku dochodowego od dochodu z remanentu
    likwidacyjnego (10%)
    Ponieważ likwidacja działalności stanowi okoliczność uzasadniającą konieczność
    sporządzenia i wpisania do księgi spisu z natury.

    Poza tym trzeba zawiadomić urząd gminy o zaprzestaniu prowadzenia działalności.

    Złożyć do US oświadczenie o zaprzestaniu prowadzenia działalności podlegającej
    opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, na którego podstawie którego
    zostaniesz wykreślony z rejestru podatników VAT (wypełnić formularz VAT-Z)

    Ważne abyś wyrejestrował się z ewidencji ZUS. W razie niezgłoszenia
    zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, ZUS będzie w dalszym ciągu
    naliczał składki na ubezpieczenie społeczne, według ostatnio złożonej
    deklaracji. :( druki ZUS, ZWPA -wyrejestrowanie płatnika składek.

    W GUS trzeba wypełnić formularz RG-2 - otrzymamsz wówczas pismo z wykreśleniem
    z rejestru.

    pozdrawiam, M.Y.



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1