  • Data: 2002-02-19 07:04:50
    Temat: Re: Likwidacja SC - wycena
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie dam głowy jak z likwidacją - ale powinno być tak jak przy
    > odsprzedaży: od rzeczy używanych (liczy się czas używania
    > w twojej firmie, AFAIK, a nie ile lat ma sprzęt) nie trzeba
    > płacić VATu (zaznaczam - przeczytaj jak z ŚT, bo nie soprawdziłem).
    > "Typowo" używany=ponad 6 miesiecy, ale oczywiście dla budynków to są
    > lata (5 ? też nie pamiętam), samochod... hm, są zawsze jakieś
    > tricki :(

    Dobra, dobra. Ale VATu nie płaci się (sprzedaje się ze stawką zwolnioną)
    jeśli co do tych używanych towarów nie przysługiwało podatnikowi prawo
    odliczenia VATu przy ich nabyciu. Jeśli przy nabyciu VAT odliczył, to teraz
    VAT też musi zapłacić - nawet jeśli jest używany. Tak samo jest przy
    likwidacji - nabywając VAT się odliczyło i teraz trzeba go oddać. Były kilka
    razy dyskusje co do tego od jakiej wartości. AFAIR skończyło się na cenach
    rynkowych. Robi się samemu wycenę tych rzeczy i od takich wartości
    odprowadza VAT, np. na jakimś protokole likwidacji działalności.
    A jeszcze taka sprawa - czy umowa sc nie przewiduje dalszego losu majątku
    spółki w razie jej likwidacji?