  • Data: 2002-02-18 17:01:36
    Temat: Re: Likwidacja SC - wycena
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 18 Feb 2002, Bartek wrote:

    >+ Witam,
    >+ Mam takie pytanko:
    >+ Zamierzamy zlikwidowac SC. Dowiedzialem sie, ze musimy przeprowadzic
    >+ remanent majatku spolki - nie bylo towarow tylko uslugi wiec sprawa prosta:
    >+ remanent towarow = 0, ale co z pozostalymi skladnikami majatku, kt.
    >+ kupilismy podczas funkcjonowania i od ktorych odliczylismy VAT:
    [...]
    >+ 2. oraz czy uwzglednic drobiazgi, np. tel. nokia 3110 kupiony 2 lata temu za
    >+ 150 zł!? czy sa tu w ogole jakies ramy czasowe?!

    AFAIK nie ma. Jest - masz ująć.
    Chyba że był na ŚT -:] !

    >+ 3. Jak ustalic wartosc: np. komputer, kt. kupilismy za 8.000 zl w tej samej
    >+ firmie kosztuje teraz 4.500, ale nowy! ten, kt. mamy jest cokolwiek zuzyty i
    >+ watpie zeby ktos dal za niego 4,5 - czy uwzglednic dodatkowo stopien jego
    >+ zuzycia???
    >+
    >+ Czytalem ust. o VAT art.15.ust.3, ale to nie rozwiewa powyzszych
    >+ watpliwosci.

    Bo to nie w VAT, a w UstawieOPodatkuDochodowymOdOsóbFizycznych !
    Goto infor.pl albo hoga.pl i czytać :)

    Nie dam głowy jak z likwidacją - ale powinno być tak jak przy
    odsprzedaży: od rzeczy używanych (liczy się czas używania
    w twojej firmie, AFAIK, a nie ile lat ma sprzęt) nie trzeba
    płacić VATu (zaznaczam - przeczytaj jak z ŚT, bo nie soprawdziłem).
    "Typowo" używany=ponad 6 miesiecy, ale oczywiście dla budynków to są
    lata (5 ? też nie pamiętam), samochod... hm, są zawsze jakieś
    tricki :(

    Co do "reszty wartości" (nie-VAT) to prosto - za ŚT (zamortyzowane)
    NIC NIE PŁACISZ - co jest plusem ŚT -:)

    Więc JEŚLI SIĘ NIE MYLĘ (jakby co to krzyczeć !)
    to za komp będący "zużytym" ŚT fiskusowi nic się nie należy.

    ŚT kupujesz z zysku (dopiero *później* amortyzujesz), w nagrodę
    nie jesteś karany :] przy zamykaniu DG - z zastrzeżeniem że
    przez ileś tam czasu ŚT zachowuje właściwości ŚT (CHYBA jak
    go sprzedasz to będzie twoim przychodem - uwaga !)
    Wyposażenie wyceniasz według cen rynkowych, nie ma powodu
    żebyś zapłacił "jak za nowe". Wartość wyceny jest twoim przychodem
    i podwyższy ci podatek (było zaliczać NOKIĘ do ŚT ? - było :)!)

    >+ Bede bardzo wdzieczny za w miare szybka pomoc (jezeli nie sprawiloby to
    >+ problemu to prosze o kopie na priv)

    Ok.

    >+ Pozdrawiam serdecznie
    >+ Bartek