    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Date: Tue, 11 Oct 2005 13:22:37 +0200
    <di07rc$gcs$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510052203160.2872@athlon>
    <di2riq$7mb$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510061224250.3732@athlon>
    <di3a02$54v$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510072217590.3176@athlon>
    <di870l$mk1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0510081355180.1464@athlon>

    Dnia 08-10-2005 15:06, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...no i masz. Już ty wiesz z czym się nie zgadzam !

    no wlasnie nie wiem, ale to chyba nie jestaz tak istotne?;-))

    > Pozwolę sobie uzupełnić dziury w twojej wypowiedzi, które
    > jak mniemam przez przeoczenie zostawiłaś żeby mnie nie
    > kusiło do czepiania się - nic z tego ;) !

    bardzo prosze;-)

    > ..odnotowujemy:
    > ..."który wcześniej ZAPŁACIŁAM"....
    > Samochód jest wart cenę netto.
    > Podatek VAT jest na czysto wartością kasowaną przez Skarb Państwa
    > - podatek który zapłaciłaś nie jest "z powietrza" tylko stanowi
    > kwotę którą ktoś odoprowadza do US.
    > Odliczenie 60% VAT oznacza że CZĘŚĆ tego ZAPŁACONEGO PRZEZ CIEBIE
    > podatku została odliczona. Na czysto państwo łupi cię 40% VATu.
    > Do kwoty netto dochodzi skasowane przez państwo 8,8% kwoty
    > netto w postaci nieodliczonego VATu. Ów VAT stanowi KUP - o czym
    > wiemy i o czym niżej.

    rozumiem, ze to wyklad dotyczacy brzydkiego wujka?;>

    > ...odnotowujemy:
    > ...."netto"...

    nie netto!!brutto wlasnie;-)) widzisz,nie wiem, czy wszystkie
    ubezpieczalnie, ale sa takie, ktore samochod nawet ciezarowy, gdzie caly
    VAT mozna bylo odliczyc, na 1 rok ubezpieczyc sie godzily brutto
    i taka kwote ubezpieczyciel wyplaca w takiej sytuacji

    > Jesteśmy do tyłu o 40% VAT.

    ja nie jestem
    a Ty zmien ubezpieczyciela

    > Został stracony jako VAT - niewielka część, 19% z tych 40%
    > zostaje odzyskana w postaci podatku dochodowego.
    > 100% ceny netto samochodu oraz 89%*40%*22% => 7,83% wartości
    > kwoty netto samochodu zapłacone w postaci podatku VAT również
    > poszło się paść.

    j.w.

    > Jak WZBOGACILIŚMY SIĘ ???

    no bo ja dostalam 100 %

    > VAT ma być płacony od "konsumpcji" - taka jest idea.

    ja wiem jaka byla idea VATu, bo z tym jak jest, to tez moznaby dyskutowac

    > Dla czynności gospodarczych VAT jest neutralny; VAT *JEST*
    > neutralny, przypomnę że nie mamy VAT tylko mamy PTU usiłujący
    > go nieudolnie naśladować :] - stąd 7,83% straty na podatku.
    > Straciliśmy prawie 8% ceny samochodu netto na VAT... a ty
    > o "neutralności"...

    no nie, o neutralnosci to ty
    ja o wzbogaceniu;>

    > ...mi też :)

    gdzies sie zgadzamy;-)

    > A nie wiem.
    > Zadam ci proste pytanie: "skąd biorą się wyroki NSA dotyczące
    > podatków, włącznie z rozstrzyganiem tak wydawałoby się
    > beznadziejnie nielogicznych zarzutów jak żądanie wykazania
    > podatku od freeware ?"

    no to ja sie poddaje do 1 wyroku w sprawie jak ta wyzej;-)

> [...]
    > sprzedane".
    > W ten prosty sposób warunek "zalicz*a*nia do ST" jest spełniony
    > wirtualnie :> - poproszę mnie nie bić, to nie ja piszę w ustawach
    > takie teksty że "uważa się" :) Owo "uważanie" dotyczy oczywiście
    > wyłącznie przepisu którego przepis dotyczy - a .4 wymienia
    > wyłącznie okres i towary "o których mowa w ust. 2".
    >
    > Oczywiście dotyczy TYLKO przypadków:
    > [1] - gdy sprzedaż nastąpi w okresie korekty
    > [2] - gdy mamy do czynienia ze "sprzedażą w rozumieniu VAT".
    >
    > To znaczy ze w pozostałych przypadkach NIE uważa się jakoby

    no to ja Ci po polsku przekaze w skrocie art.91 :
    1. trzeba dokanac korekty jezeli sa odpowiednie do tej korekty proporcje
    po roku
    2.trzeba dokonac korekty zaliczonych (przyjelam do wiadomosci) ST
    odp.5/10 pow.15 tys
    3.korekty dokonuje sie za styczen badz I kwartal roku nastepnego
    4.jezeli przypadkiem nastapi sprzedaz w okresie 5/10 lat ST, uwaza sie,
    ze ten ST jest nadal uzywany jak dla czynnosci opodatkowanych
    NIGDZIE nie ma napisane, ze korekty dokonuje sie tylko w ramach sprzedazy

    > ..owszem.
    > Sprecyzuję pytanie: czy .4 nakazuje zrobienie korekty w okresie
    > rozliczeniowym którego dotyczyła sprzedaż, mimo że ST już
    > faktycznie (po sprzedaży) NIE jest w EST - na zasadzie "uważa się
    > że on nadal jest używany jakby w EST był" ?

    nie, 4 nakazuje nakazuje traktowac ten sprzedany ST tak, jakby byl dalej
    wykorzystywany dla czynnosci podlegajacych opodatkowaniu

    > I w kolejnym kroku: czy .5 W TAKIM PRZYPADKU nakazuje dokonanie
    > jednorazowej korekty zamiast korekt "do końca okresu", jak
    > wynikałoby JEŚLI zapisu .5 nie było ?

    ale 5 to juz c.d. do 4
    gdyby nie bylo sprzedazy tego ST
    nie bylo 5

    > Ustawodawca musi więc w każdym miejscu ustawy, jeśli zahacza
    > o kwestię podlegania pod VAT, precyzować czy chodzi o podleganie
    > czynności lub przedmiotu czy o podleganie podmiotu.
    > No i w .4 pisze że "jak podatnik *sprzeda* to uważa się ze
    > przyszłe *czynności* są podlegające".
    nie mam sily polemizowac w tym przedmiocie, musialabym sie powtrazac;-)

    > A nie nie.
    > Jesteś w dobrym miejscu :)

    tak obok: caly czas w wolnych chwilach probuje znalezc, skad wynika, ze
    zwolnienie jest stawka podatku?
    bo mnie wychodzi, ze stawkami podatku sa 22 7 i 0
    przy czym podobny skutek jak 0 wywoluje zwolnienie od podatku
    oraz czynnosci nieopodatkowane
    ale nie wychodzi mi, ze jest to stawka ( chce sie w tym wypadaku mylic,
    wiec prosze o wskazanie przepisu )

    teraz to jestem zakrecoan cala, jezeli jednak mam razje, i zw. to nie
    stawka, to 4 jest bez sensu w powiazaniu z 6

    to jest bardzo glepboka mysl, w ramach sposobow na obnizanie podatkow:
    jak nie bedziesz nic robil, ni ebedziesz placil podatkow;P

    > Ten sam który nakazuje opodatkować VATem pisanie postów na grupy
    > dyskusyjne ;)

    no chyba niedokladnie ten sam;-)

    > Ściślej: "zaliczanych do ST".
    > Jak ST już *nie ma* to on *nie jest* zaliczany do ST.
    > Zgoda ?

    chcialabym, zeby to chodzilo faktycznie o zaliczenie w danej chwili, na
    dzien korekty, a nie o zaliczenie w momencie oddania do uzywania
    jak budy dudy, naprawde chcialabym, zeby wyszlo na Twoje;-)

    > - ST *nie jest* już "zalicz*a*ny" do ST
    > - ST nie został sprzedany ("w rozumieniu VAT")

    no to j.w.

    > A nie nie.
    > Usiłuję jakoś zaakcentować że nie wszystko na tym świecie podlega
    > pod VAT.
    > Nie że jest zwolnione - że *nie podlega* !

    ale ja naprawde potrafie rozroznic:
    stawke 0
    zwolnienie z VAT
    niepodleganie pod VAT

    > A twoje posty najwyraźnie szły na początku w kierunku "opodatkowane
    > lub zwolnione", jakoś omijając kwestię niepodlegania :)

    nie, to Ty tak odczytywales

    > Ciekawe co masz na myśli że "wyrzucasz".
    > Do EST zapisuje się "sposób(formę) i powód lub przyczynę zbycia lub
    > likwidacji" czy jakoś tak[już sprawdziłem, jest inaczej].

    wykreslam, jest mi niepotrzebny?zmienilam rodzaj dzialanosci?
    teraz to juz z glowy : jest powiedziane, ze nie mozesz odliczyc VAT, jak
    nie jest kup, chyba ze dotyczy to ST
    a to dotyczy w momencie odpisywania ST
    dalej dopiero nie uwaza sie strat w czesci nie zamortyzowanej od tych
    ST, ze wzgledu na zmiane dzialalnosci
    natomiast od strony VATu, nie ma takiego zapisu
    zreszta liczyl sie zamiar, a z zamiarze bylo korzystanie z takiej
    maszyny, nie wyszlo, i <dupa>

    > Co tam wpiszesz w ramach "wyrzucania", ciekawym bardzo ?

    zmiana rodzaju dzialalnosci
    nieprzydatnosc ST
    stad po co on mi na stanie?

    > Poproszę o powód dla którego przestał być potrzebny ;) (nie
    > zartuję, mam na myśli PDoOF)

    no akurat jak tylko pdof to zalatwione, po prostu nie mam straty z
    powodu pozostalej czesci niezamortyzowanej

    > Już zajrzałem jak to w ustawie opisano ;) - CO chcesz wpisać jako
    > "wykreślenie" ?
    > Jakie czynności prawne stanowią twoim zdaniem "zbycie" ? (najchętniej
    > listę poproszę ;))

    a zbyciem to sie zajme pozniej
    i tylko w dochodowce
    w kocnu byl on wykorzystaywany w dzialanosci
    wiec i tak bede musiala

    > Wyglądałoby rozsądnie. A przynajmniej przekonująco to piszesz :)
    > Ale IMO nie odpowiadając mi na pytanie co chcesz wpisać, albo
    > dokładniej: jaką treść wpisu do EST uważasz za "wykreślenie"
    > kręcisz bat na swój argument ;)

    ale akurat dochodowka to jest pikus, i dlatego uwazam ze to nie takie proste
    ale od strony VAT
    nie dochodowki
    bo dochodowka nie ucierpi na tych moich kombinacji, poniewaz i tak bede
    musial to wpisac do przychodow w koncu;-)

    > Przyjąłem.
    > Ustawę o podatku dochodowym trzymam w odwodzie, ale żeby przywalić
    > muszę wiedzieć w co ;) (a przepisy są niestety rozrzucone).
    > Oczywiście nieprawidłowy wpis do EST będzie podstawą również
    > do zarzutów w VAT - bo jeśli "wykreślenie" nie miałoby
    > miejsca...

    mialoby, nieprzydatny ST ktorego nie chce mies na stanie chociazby
    dlatego, zeby byla przejrzystosc moich ST
    poza tym po cos jest wpis, ze nie uznaje sie za kup niezamortyzowanej
    czesci w sytuacji zmiany rodzaju dzialalnosci

    > ...konkretnie: że przy *braku* sprzedaży oraz braku EST na stanie
    > usiłujesz dopisać nieistniejący przypadek korekty :)

    nie czuje sie przekonana
    ale pokonana

    > A nie nie.
    > Ja nic nie dodaję do przepisu ;)

    owszem, dodoales, ze korekte trzeba zrobic jak sie sprzedaje
    a ja twierdze, ze tam jest tylko mowa o tym, jak nalezy traktowac ST w
    razie sprzedazy