  • Data: 2009-02-10 15:40:49
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bad Behaviour pisze:

    > Oczywiscie, dlatego nalezy pozbawic politykow mozliwosci decydowania o
    > wysokosci haraczu. Niech rynek ustala wysokosc stawek.

    Jest to główny powód niewydolności systemu, ponieważ zarówno o
    wysokości wpłat, jak i wypłat decydują politycy, a nie rynek.

    Jestem oczywiście za likwidacją obowiązkowego ZUSu, natomiast jeśli
    miałby on pozostać i być efektywny, to przynajmniej jedna z tych decyzji
    powinna być dokonywana przez podmioty w warunkach rynkowych, czyli:

    - jeśli politycy ustalają wysokość składek ZUS, to rynek potem decyduje,
    w jakiej wysokości są wypłacane emerytury
    lub
    - jeśli politycy ustalają wysokość emerytur, to rynek wcześniej decyduje
    w jakiej wysokości składki się płaci.

    W obecnej sytuacji politycy decydują zarówno o popycie, jak i podaży
    i takie decyzje zawsze kończą się błędem.

    --
    Liwiusz