    Date: Wed, 14 Jan 2015 08:57:16 +0100
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Laffer? Laffer? Nie słyszałem!

    > Liwiuszu, uwierz że w TAK rozliczanych blokach lokatorzy
    > NAPRAWDĘ regulowali temperaturę poprzez otwieranie okien.
    > Wyłącznie.
    > Po co oszczędzać ciepło, skoro "jest zapłacone" :P

    Tak się robiło, jak były popsute zawory. Przy zakładaniu podzielników
    zazwyczaj wymieniano zawory, więc raczej mało kto tak reguluje
    temperaturę. Tym bardziej, że teraz jest przymus rozliczania każdego
    bloku osobno, toteż oszczędzanie przez wszystkich mieszkańców (nawet gdy
    mieszkanie jest nieopomiarowane) jest odczuwalne. A co do problemu - to
    po prostu to jest ryzyko wynajmującego, który powinien odpowiednio
    skalkulować w czynszu, jeśli nie ma możliwości rozliczeń na bieżąco,

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl