    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: LCD w urzędach skarbowych ?
    Date: Thu, 13 Jan 2005 14:39:10 +0100

    On Thu, 13 Jan 2005, Robert wrote:

    >+ W 50% małych firm pracują komputery i monitory mające więcej niż 5-6 lat,
    >+ które dawno już powinny być na śmietniku. Jednak ze względów ekonomicznych
    >+ oraz innych ... zapewne jeszcze dłuuugo będą użytkowane. Jednak niektórzy
    >+ chcieliby mieć znacznie lepiej.

    Wątek się rozczłonkował :) to ja swoje trzy grosze podepnę do samej
    góry :)
    [...]
    >+ możliwości uszkodzenia wzroku operatorów. Dotyczy to w szczególności
    >+ wszystkich terminali znakowych, jeśli mają wypalone ekrany lub częstotliwość
    >+ odświeżania ekranu mniejszą niż 70Hz oraz wszystkich monitorów CRT
    >+ (szklanych) o przekątnej ekranu 15 cali (i mniej). Obszar widoczny na tych
    >+ monitorach nie przekracza w praktyce 14,3 cali, co powoduje proporcjonalne
    >+ zmniejszenie widocznych elementów.

    Powiem tak: ja bym się zgodził.
    Nie żartuję :) - sam bym też nie chciał PRACOWAĆ na takim sprzęcie.

    [...]
    >+ przepisami. Stare, wysłużone monitory powinny być wymienione na cyfrowe
    >+ monitory 17 calowe z ekranami LCD oraz łączami DVI.

    Brak uzasadnienia.
    IMO LCD ma jak dotąd przewagę tylko tam gdzie miejce jest "za drogie" :[
    ale sądząc z rozmarów budynku przeciętnego US to tam takiego problemu
    NIE MA. Mylę się ?
    LCD ma również uzasadnienie dla zastosowań "autocadowych" (nie mylić
    z zastosowaniami do "grafiki artystycznej" bo do tego to opinie są
    do zdobycia na stosownych grupach :)) gdzie fakt czy linia jest
    prosta czy niemal prosta ;) ma znaczenie.
    Do prac "biurowych"... no to ja przepraszam :[

    W zupełności zgadzam się z grupowiczami - żądając wymiany wszystkich
    monitorów na LCD przesadzili.
    Zarówno z uzasadnieniem "użyteczności" jak i "kosztowym".
    Jakby kto mnie o to pytał ;) to od kilku lat wyrażam kontrowersyjny
    pogląd iż do prac "biuro i podobne" owszem, lepiej tanią "chłamową"
    19" niż lux 17" - z powodu obciążenia oczu oczywiście, czyli owa
    taniość nie może obniżać odświeżania :) poniżej jakichś 85 Hz
    oraz awaryjności (coby nie wyszło że to jest DROŻSZY :> monitor).
    I coś podobnego można odnieść do LCD - z uwzględnieniem RZECZYWISTYCH
    rozmiarów oczywiście !
    Zeznaję bez bicia że sam mam trochę mniej chłamowego LG :) (915)
    i w momencie kupna za darmo nie był :[ ale... bez przesady.
    [...]
    >+ dłuższym okresie czasu monitory LCD są tańsze w eksploatacji. Praktycznie,
    >+ ze względu na mniejszy pobór prądu oraz brak konieczności zakupu filtrów,

    Jak ktoś pisał - wspominanie o filtrach przy współczesnych monitorach
    to jest kpina. Szczególnie przy monitorach z płaskim ekranem !
    Wieceie czemu ? ... jak nie wiecie to policzcie sobie jaki jest nacisk
    powietrza (jedna atmosfera fizyczna, prawie 10 niutonów na *centymetr
    kwadratory*) na płaską szybę.
    Tej "szybki z konieczności" :] nawet rozpędzone przez kilkanaście kV
    elektrony (promienie beta) nie przeskoczą. Wystarczy je ładnie
    "spłynąć" ;) występującą we wszystkich nowych monitorach warstwą
    ćwierćprzewodzącą :)

    [...]
    >+ Policzmy więc tą opłacalność (ceny brutto):
    >+ LCD 17" - 1500 zł

    Hm... to już uwzględniłeś że przetarg ma być "ustawiony" ;) ?
    Z www.monitory.pl wychodzi mi iż *w detalu* około 1100 zł już zaczyna
    być w czym wybierać.
    Niemniej... "z obliczaniem prądu" IMO masz rację :)

    Acha: przyznaję się bez bicia że LCD owszem, nie wykluczam... ;)
    Ale związkowcy ponaciągali...

    >+ Objaśni mnie ktoś gdzie tu jest ten zwrot różnicy kosztów w ciągu 6 miesięcy
    >+ ? Bo ja jakoś nie widzę.

    Już tłumaczę: zakładają że aktualni ministrowie pokończyli szkoły
    wg nowej matury. Przypomnę iż matematyka obowiązkowa nie jest a pan
    minister od edukacji to kiedyś 300 megazłotych zgubił - i to
    nie "w skali budżetu państwa"....
    A tu taki Robert wziął i przeliczył ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd