eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKwoty przelewane do ZUS za styczen (1-os DG, bez pracowników) › Re: Kwoty przelewane do ZUS za styczen (1-os DG, bez pracowników)
    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kwoty przelewane do ZUS za styczen (1-os DG, bez pracowników)
    Date: Thu, 30 Jan 2003 14:13:56 +0100

    > No tak, ale skoro nigdy nikogo w żaded sposób nie zatrudniałem,
    > ani nie zgłaszałem do ubezpieczenia, to chyba mogę to sobie darować,
    > bo prawdopodobieństwo, że wyjdzie mi >9 osób jest dość znikome :-)

    Tak. Ale trzeba sprawdzić wg wzoru :-))

    > Na razie tylko sprawdziłem jak to było w poprzednich miesiącach
    > (wg kwot na stronie zus) i wychodzi mi, że było to całkiem
    > zwyczajne zaokrąglanie matematyczne.

    Tu może jest zwyczajne, ale nie zawsze tak jest.
    Np znalałem takie coś na stronach ZUS kiedyś:
    (dotyczy składek za niepełne miesiące)

    "...kwotę najniższej podstawy wymiaru składek
    zmniejsza się proporcjonalnie, dzieląc ją przez
    liczbę dni kalendarzowych tego miesiąca i mnożąc
    przez liczbę dni podlegania ubezpieczeniu.

    Uzyskanej w wyniku podzielenia liczby nie zaokrągla się
    (bez względu na liczbę miejsc po przecinku, jaką wskazuje
    użyta przez płatnika składek maszyna licząca);
    powinna zostać pomnożona w takiej postaci, w jakiej
    została wyliczona. Dopiero po pomnożeniu należy
    dokonać zaokrąglenia ustalonej podstawy wymiaru
    składek do pełnych groszy, z przyjęciem, iż dokonuje
    się zaokrąglenia z uwzględnieniem trzeciego miejsca
    po przecinku. Przy czym obliczoną podstawę wymiaru
    składek należy zaokrąglić do pełnych groszy w górę
    - jeżeli uwzględniana końcówka jest równa lub wyższa
    od 0,5 gr, albo w dół - jeżeli uwzględniana końcówka
    jest niższa od 0,5 gr. "