    From: "ktp" <k...@a...net_spam_won>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupno-sprzedaż mebli, kto płaci podatek
    Date: Thu, 24 Sep 2009 04:43:17 +0200

    news:h8lvv0$jdj$1@news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > kupuję meble od sąsiada. Kto płaci podatek? Sąsiad mówi, że meble są jak
    > samochód i wtedy PCC płaci nabywca. Ja znów mam nawyki przedsiębiorcy i mi
    > się podatki generalnie kojarzą ze sprzedawcą. No ale w sumie VAT też płaci
    > nabywca.

    żeby odpowiedzieć na Twoje pytanie, potrzebna jest dodatkowa wiedza:
    1) jaki podatek masz na myśli :)
    2) jaka jest kwota transakcji
    3) czy z tytułu tej transakcji przynajmniej jedna ze stron jest opodatkowana
    vatem
    lub z nigo zwolniona (patrz art.2 ust.4 ustawy pcc)

    ad.1
    jeśli dochodowy - sprawa sprzedawcy - jeśli sprzedaje prywatne towary
    używane
    być może w ogóle nie jest to źródło przychodów (patrz art.10 ust.1 pkt.8
    updf)

    jeśli PCC - tak płaci nabywca - czyli Ty (patrz art.1 ust.1 pkt.1
    lit.a) oraz art.4 pkt.1 ustawy pcc)

    ad.2 do pewnej kwoty transakcji obowiązuje zwolnienie z pcc (1tyś zł)

    ad.3 jeśli ta transakcja u sprzedawcy podlega pod przepisy vat (obojętnie z
    jaką stawką - może być "zw")
    czyli w praktyce jeśli sprzedaje firma,
    albo jeśli ta transakcja u Ciebie podlega pod przepisy vat (np jeśli
    kupujesz to jako WNT -wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów)
    TO nie ma PCC

    pozdrawiam
    ktp