    From: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupno nieruchomosci
    Date: Sun, 20 Jul 2003 14:43:44 +0200
    <Hl6Sa.237209$1F6.2483701@news.chello.at> <bfcd68$10nl$1@foka1.acn.pl>
    <lxrSa.259381$1F6.2645429@news.chello.at> <bfdq7k$1hne$1@foka.acn.pl>
    <uMuSa.262159$1F6.2681714@news.chello.at>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:uMuSa.262159$1F6.2681714@news.chello.at...

    > US "trzepie" wszystkie akty notarialne, nie tylko od developerów

    > niby czemu?

    Chyba sie juz zapetlilismy w tej dyskusji i prawdopodobnie piszemy o tym
    samym tylko innymi słowami :-)

    IMHO ceny stosowane przez deweloperów sa cenami rynkowymi. I nie mozna
    stawiac generalnego zarzutu, ze wszystkie ich ceny odbiegaja od "inych cen
    rynkowych" na danym terenie. I tylko o o mi glownie chodzi. Dlatego nie
    wierze, ze stanie sie to co napisalem powyzej w 3. Czyli, ze US nagle powie,
    ze cena dewelpoera (na grunt) odbiega od ceny rynkowej poniewaz w
    jednostkowej transakcji, ktos sprzedal grunt w danej okolicy za cene wyzsza.
    Dlatego chcialem poznac metodologie wyliczania "ceny przecietnej rynkowej"
    dla podobnych transakcji.

    Przy okazji (tej dyskusji, a takze tej o darowiznie-wygranej samochodu)
    przypomniala mi sie taka interpretacja odnosnie cen rynkowych przy towarach.
    Podatnik pytal, czy przy wycenie darowizny towarow moze zastosowac cene po
    ktorej zakupil darowane towary.
    Aparat skarbowy odpowiedzial, ze takie zastosowanie ceny bedzie prawidlowe,
    poniewaz cena zakupu danego towaru w danym sklepie/hurtowni jest jak
    najbardziej cena rynkowa i moze zostac zastosowana do wyceny darowizny (nie
    musi byc doliczana przez podatnika, zadna dodatkowa marza).

    Pozdrawiam,
    Karol