  • Data: 2003-07-20 16:07:31
    Temat: Re: Kupno nieruchomosci
    Od: "Slayer" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bfe2v6$1cp3$1@foka1.acn.pl...

    > Chyba sie juz zapetlilismy w tej dyskusji i prawdopodobnie piszemy o tym
    > samym tylko innymi słowami :-)

    raczej tak ;-), ale nie do końca

    > IMHO ceny stosowane przez deweloperów sa cenami rynkowymi.

    tak, ale nie średnimi cenami rynkowymi

    I nie mozna
    > stawiac generalnego zarzutu, ze wszystkie ich ceny odbiegaja od "inych cen
    > rynkowych" na danym terenie.

    tak

    I tylko o o mi glownie chodzi. Dlatego nie
    > wierze, ze stanie sie to co napisalem powyzej w 3. Czyli, ze US nagle
    powie,
    > ze cena dewelpoera (na grunt) odbiega od ceny rynkowej poniewaz w
    > jednostkowej transakcji, ktos sprzedal grunt w danej okolicy za cene
    wyzsza.

    US oczywiście tego nie powie, bo niby jaki miałby mieć w tym interes?
    Oddawać kasę?
    Ale jakby się nabywcy zaczęli zwracać do US o stwierdzenie nadpłaty, to jest
    inna sytuacja. Osobiście znam jeden taki przypadek że US zwrócił nadpłacony
    podatek.

    > Dlatego chcialem poznac metodologie wyliczania "ceny przecietnej rynkowej"
    > dla podobnych transakcji.

    suma cen zakupu z okolicy podzielona przez ilość transakcji

> [...]
    > przypomniala mi sie taka interpretacja odnosnie cen rynkowych przy
    towarach.
    > Podatnik pytal, czy przy wycenie darowizny towarow moze zastosowac cene po
    > ktorej zakupil darowane towary.
    > Aparat skarbowy odpowiedzial, ze takie zastosowanie ceny bedzie
    prawidlowe,
    > poniewaz cena zakupu danego towaru w danym sklepie/hurtowni jest jak
    > najbardziej cena rynkowa i moze zostac zastosowana do wyceny darowizny
    (nie
    > musi byc doliczana przez podatnika, zadna dodatkowa marza).

    tutaj się nie zgadzam, US popełnił błąd, zdarza się....