  • Data: 2005-11-17 21:52:40
    Temat: Re: Kupno mieszkania, wniosek o wpis do KW - termin
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Nov 2005, and wrote:

    > IMHO wpis do KW trzeba skladac jezeli ktos ci siada na hipoteke itp
    > (np wzielas kredyt na mieszkanie), albo jezeli chcesz.

    AFAIK coś mi nie pasuje ;) !

    > Moi rodzice maja kupione mieszkanie od kilku lat, a wpisu do KW nie maja.
    > Moje prywatne opinie oparte na wiedzy zaslyszanej:)

    No to ja obstawiam: twoi rodzice nie są właścicielami mieszkania.

    Cały opis który przedstawiłeś pasuje do przypadku kiedy ktoś
    jest posiadaczem własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu.
    To *NIE JEST* własność - ów fakt objawia się rzadko, ale objawia
    się np. przy bankructwie właściciela budynku albo przy zaskoczeniu
    korzystającego z prawa że *właściciel* mieszkania domaga się zgody
    na istotne przeróbki, nawet jeśli one nie wpływają na budynek - bo
    tego to oczywiście również właścicielowo lokalu nie wolno bez
    zgody współwłaścicieli/wspólnoty.

    Sprawdź jak jest i daj znać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota mieszkaniowa w zarządzie własnym, no to z konieczności