    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupno mieszkania
    Date: Mon, 20 May 2002 00:57:23 +0200

    Użytkownik Weronikad <w...@a...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@m...aol.com.
    ..

    > Skad urzad podatkowy ma tabele ustalajace ceny tzw. "wolnorynkowe"? Dla
    mnie
    > ceny wolnorynkowe powinny byc ustalane na podastwie cen sprzedanych
    > nieruchomosci w okreslonym rejonie w ciagu np. 6 miesiecy a nie cen ktore
    > wlasciciel chcial by otrzymac. Te dwie ceny moga sie roznic i na ogol sie
    > roznia. O ile mnie wiadomo ceny nieruchomosci w Polsce sa okryte tzw.
    tajemnica
> [...]
    ta
    > wymaga ujawnienia cen sprzedazy nieruchomosci. Pytam wiec o jakim "wolnym
    > rynku" Panstwo mowicie? Mam podejrzenie iz US naprodukowaly pozal sie Boze
    > "specjalistow" do wycen nieruchomosci i ci wala ceny z kapeluszy majac w
    d...
    > wolny rynek. Urzedy skarbowe z kolei kazda transakcje kupna rozpatruja jak
    > kradziez w oparciu o listy "cen wolnorynkowych" opracowane przez
    urzednikow US
    > obciazaja ludzi podatkami. Do cholery w waszym wolnym rynkiem.

    Nie wiem skad maja te ceny, pewnie jak przypuszczasz od tzw, specjalistów.
    Nie ma zadnego wolnego rynku w Polsce. Ograniczenia Urzedowe, korupcja,
    akcyzy, koncesje itp..

    Ja doplacalem dw razy, przy zakupie auta i mieszkania. Obie ceny które
    podalem byly prawdziwe. Niestety i tak musialem doplacic.

    WS