  • Data: 2003-04-23 15:22:51
    Temat: Re: Kupno bez VAT - jaka sprzedaż ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 23 Apr 2003, Piotr wrote:

    >+ Witam
    >+ Prowadze DG na zasadach ogolnych i jestem platnikiem VAT. Czy moge sprzedac
    >+ samochod bez płacenia VATu jesli zakupilem go w 2001 roku tez bez VATu ?
    >+ Samochod byl ujety w ewidencji srodkow trwalych.

    UoVAT:
    ++++++
    Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    7) towarach używanych - rozumie się przez to:
    b) pozostałe towary, których okres używania przez podatnika,
    dokonującego ich sprzedaży wyniósł co najmniej pół roku,
    Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz
    od podatku akcyzowego:
    5) sprzedaż towarów używanych, z wyjątkiem importu, pod
    warunkiem że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało
    sprzedającemu prawo do obniżenia podatku należnego o podatek
    naliczony;
    ----

    ...czyli tak :)

    pozdrowienia, Gotfryd