  • Data: 2005-11-26 10:50:27
    Temat: Re: Kupilem program za granica
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 24 Nov 2005, xxx wrote:

    > Ten sam programm
    > kupowany od polskiej firmy moze byc np: tow. handlowym, kosztem biurowym,

    OK.

    > wyposazeniem, itd,

    Sprzeciw.
    Sprzeciwia się to logice - być może ktoś pisząc "program" ma
    na myśli "paczkę z programem" :), co do której zresztą IMO stosuje
    się pojecie "egzemplarza" wg ustawy PA, niemniej to co jest istotą
    owej paczki (i najczęściej stanowi gro wartości owej paczki, nie
    licząc rzeczywistego kosztu nośnika, dokumentacji itp) to
    WNiP - wartości niematerialne i prawne.
    WNiP IMO (bez "H" i zdecydowanie) NIE SĄ "materialnymi składnikami
    majątku pozostającego w DG" (wg rozporządzenia o KPiR) i nijak nie
    kwalifikują się pod wyposażenie !
    Niniejszym oświadczam iż mam w DG WNiP (program) o wartości 2 kzł
    którego nie ujmowałem (w myśl powyższego wywodu) w EW i propozycja
    istnienia w ogóle MOŻLIWOŚCI uznania programu za wyposażenie
    brzmi co najmniej jak postawiony mi zarzut nierzetelności
    ewidencji :> ! Normalnie obraza ;)

    > ale nie usluga.

    A, bo *dla VAT* jest inny podział i definicja usługi niż dla
    podatku dochodowego :)
    W definicji VAT wszelkie WNiP są usługą właśnie.

    > To tak, jako ciekawostka, z wyjasnien mojego US'u.

    ...poza owym "wyposażeniem" zgadzałoby się o tyle, że najwyraźniej
    twój US odnosił się do podatku dochodowego zaś grupowicz
    pyta o VAT :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)