    From: "Marcin Szewczyk, Wodny" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Który urząd skarbowy? Kolejna konfiguracja
    Date: Mon, 19 May 2008 21:44:38 +0200

    s...@a...pl wrote:

    > Jaki podatek? PIT? Jeśli tak to dodaj jeszcze jedną pozycję do wyliczanki:
    > Adres zamieszkania: MIASTO X
    > PIT płacisz w US właściwym dla MIASTA X.

    Tak, chodzi tylko o PIT.
    Adres zamieszkania tożsamy z adr. tymczasowego zameldowania, czyli X ==
    B/B1. (Jeśli adres zamieszkania oznacza tyle, że spędzam tu większość
    czasu w roku, w długich seriach przerywanych krótkimi wyjazdami :-) )
    Zapomniałem dodać, że NIP uzyskałem w mieście A.

    > Jaki PIT? Spóźniony 36/37?
    > Ten składasz we właściwym dla miejsca ZAMIESZKANIA w dniu 31 grudnia roku, za
    > który się rozliczasz.

    Mam jeszcze parę miesięcy na spóźnianie się, ale chciałbym wiedzieć już
    teraz, ponieważ formularz firmy każe mi wpisać US nie definiując, jaka
    miałaby być jego rola, po prostu US.

    Spojrzałem na rozpiskę dostępnych PITów i wydaje się, że będzie to PIT-37.

    > A o co chodzi? Postaraj się na język polski przełozyć :)

    Chodziło mi o to, czy wypełnienie PIT-2 (co uczyniłem już) wprowadza
    jakieś dodatkowe efekty uboczne do scenariusza. Czy np. zamiast PIT-37
    muszę złożyć jakiś inny. No i po co właściwie mam go składać, skoro w
    PIT-2 deklaruję, że nie mam innych źródeł dochodu, a firma ma cośtam
    odprowadzać za mnie?

    --
    Marcin Szewczyk, Wodny
    http://wodny.org