  • Data: 2002-12-14 01:43:03
    Temat: Re: Kto sie zna ? VAT Zwolniony
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Sat, 14 Dec 2002 01:39:52 +0100, "P133/16[artur]"
    <a...@i...pl> zakodował:

    >jesli kupilem znaczki za 100zl z vat zw .
    >i na dzien dzisiejszy sprzedalem ich za 50zl i wszystko oczywiscie wykazalem
    >to jaki bedzie efekt?
    >dodam tylko ze z tych 100zl mam marzy ...1zl :)))

    Tu nie chodzi o zakup, a o sprzedaż.
    Przykład łopatologiczny.
    Tartak kupuje pnie drzew za 1000 PLN netto w stawce 22% i tnie na
    deski (przyjmijmy, że stawka 22%) i zostają z tego wióry, które
    sprzedają do sklepów zoologicznych (zw). Nie da się określić, że z tej
    dostawy robimy deski, a z innej wióry - zawsze powstaje jedno i
    drugie. Z takiego zakupu za 1000 PLN produkują deski, które sprzedają
    za 1500 PLN i wióry za 500 PLN. Wtedy, z pierwotnej faktury mają prawo
    odliczyć 1500/2000 VAT zaś 500/2000 idzie w koszty (a w każdym razie
    nie można go odliczyć).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775