  • Data: 2003-09-15 17:15:59
    Temat: Re: Ksiegowanie prowizji bankowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Sep 2003, maup wrote:

    >+ bromden wrote:
    >+ > teoretycznie, to na podstawie "dowodu oplat pocztowych i bankowych",
    >+ > czyli np. na podstawie wyciagu, ktory zazwyczaj przychodzi
    >+ > co miesiac
    >+ Aha - czyli jak np. Pekao robi chętnie takie zestawienie na koniec roku
    >+ to można to zaksęgować np. pod koniec grudnia - raz a dobrze i mieć już
    >+ z głowy?

    Nie sądzę :)
    Jedno to jest "obowiązek podatkowy" oraz "okres którego dotyczy",
    a drugie - "dowód księgowy" na podstawie którego musisz wpisywać do KPiR.
    Co prawda mi się wydaje że ktoś tu się wygłupił (tego że US
    nie wykluczam), ale ktoś tu pisał że uczepili się "ukrywania
    kosztów" za złotych kilka. Nieważne że ów ktoś wkurzył
    urzędnika wyśmiewając go - urzędnik nie jest od wygłupiania
    się w zamiast za "wkurzenie". Ale jeśli sprawa o to musi
    być "prostowana" przed NSA... cóż :(

    >+ Czy może jeszcze trzeba zatrudnić monstrum, które będzie zjadać bez
    >+ śladu papierowe wyciągi miesięczne?

    Hm... Mi to najbardziej brakuje "zdroworozsądkowych" przepisów,
    pozwalających jasno i wyraźnie księgować "z opóźnieniem" wszelkie
    koszty "o ile nie powoduje to obniżenia podstawy opodatkowania".
    Niechby był jakiś limit "przeciwukryciowy", np. "do wartości
    10% obrotu, za wyjątkiem oczywistej niemożliwości otrzymania
    dokumentów na czas" czy jakoś tak...
    Przecież np. dyskutowana tu konieczność przeliczania kursów
    przy eksporcie wte i wewte to jest czyste wariactwo :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)