  • Data: 2006-06-16 21:37:11
    Temat: Re: Kroczac dalej od OFE do IKE - pytania...
    Od: "a" <h...@h...hi> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Roger(OS)" <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:Xns97E48A7963ED6MrRoger@212.76.39.205...

    > Teraz idac dalej mam kilka pytan co do IKE - jest to z tego co wyczytalem
    > najbardziej
    > zyskowny filar oszczedzania kapuchy, tylko tak: (nie znalazlem w FAQ ani
    > regulaminie,
    > moze przeoczylem)

    To sposób oszczedzania kapuchy dla niesystematycznych
    Jeśli ktoś jest akuratny i nie przeje oszczędności na starość bez istotnej
    potrzeby, IKE jest mu zbędne. Może po prostu w miarę mozliwości odkładac do
    skarpety, banku, funduszy inwestycyjnych czy gdziekolwiek indziej. Podatek
    "Belki" zapłaci na samym końcu, o ile go nie zniosą.

    > * istnieje limi rocznych wplat na konto - 1,5 sredniej krajowej - zgadza
    > sie? (3 521 z?.)

    Tak to wymyślili, by jobow na nich nie rzucać. Mała kwota, mała ewentualna
    strata. Bogaci nie uciekną z podatkiem.

    > * jak czesto nalezy/mozna wplacac? Reguluja to przepisy czy panuje tu
    > wolna
    > amerykanka?

    Jak ma się zbędne pieniądze lub regularnie.

    > * Co oznacza "5-letni minimalny okres inwestycyjny" - przez mimimum 5lat
    > musze
    > wplacac regularnie czy poprostu wplacac?

    Pi razy drzwi , chodzi o to by nie stracić wszystkiego na akcjach

    > Jednoczesnie w tym samym watku prosil bym o podanie proponowanych przez
    > Was kont
    > IKE, gdzie, dlaczego ?

    Jeśli jesteś oszczędny i akuratny daruj sobie jakiekolwiek IKE.
    Jeśli jesteś rozrzutny, żyjesz na kredyt, skorzystaj z IKE, na starość
    przyda się skromny dodatek do emerytury.

    IKE oferują chyba wszystkie banki i instytucje finansowe.

    http://www3.ing.pl/1/u235/navi/35520

    http://www.pkobp.pl/index.php/id=oferta/grupa=7/id_p
    roduct=000000000000252/podgrupa=0/zone=-1/section=in
    dy

    itd.

    Nie ma żadnego praktycznego znaczenia z którego skorzystasz. Wybierz ten,
    który ci jest po drodze, albo akwizytor cię do niego przekona.
    Znaczenie ma, czy będziesz skupował akcje czy lokaty bankowe albo mieszankę.
    Akcje do IKE kupujemy jak jest bessa, lokaty jak hossa na giełdzie.

    http://www.money.pl/archiwum/dyskusje/artykul/ike;ka
    nt;czy;wysoka;emerytura;-;czat;z;maciejem;witkowskim
    ;z;mbanku,208,0,129488.html

    http://www.money.pl/emerytury/poradniki/artykul/dlac
    zego;warto;miec;ike,13,0,129037.html#

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/print.html?article_