eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKoszty reprezentacji i reklamy a VATRe: Koszty reprezentacji i reklamy a VAT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.icm.edu.pl!lublin.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty reprezentacji i reklamy a VAT
    Date: Tue, 3 Dec 2002 02:40:02 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 77
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl
    Message-ID: <ash21o$rlc$1@news.onet.pl>
    References: <as8557$o1m$1@news.onet.pl> <asgq0j$j8j$1@news2.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1038879608 28332 62.233.158.34 (3 Dec 2002 01:40:08 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 3 Dec 2002 01:40:08 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2720.3000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:71222
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:asgq0j$j8j$1@news2.tpi.pl...

    > > 0,25% przychodu (kpir, kolumna nr 12)...
    >
    > IMHO 0.25% z kolumny 7 (wartość sprzedanych towarówi usług) a nie całego
    > przychodu, czyli kol. 9

    Hmm ... wątpić jest rzeczą ludzką ale skoro ministerialnej w instrukcji do
    prowadzenia kpir jest napisane Załącznik nr 1 OBJAŚNIENIA DO PODATKOWEJ
    KSIĘGI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW (...)
    12. Kol. 12 jest przeznaczona jest do wpisywania kosztów reprezentacji i
    reklamy prowadzonej w inny sposób niż w środkach masowego przekazu lub
    prowadzonej publicznie w inny sposób. W kolumnie tej wykazuje się tylko
    koszty reprezentacji i reklamy, które określone zostały do wysokości 0,25%
    PRZYCHODU. (ja tutaj nie widze żadnego roróżnienia przychód taki czy taki,
    przychód to przychód ;) a na dowód kilka cytatów z tejże samej instrukcji:

    "7. Kol. 7 jest przeznaczona do wpisywania PRZYCHODÓW ze sprzedaży wyrobów
    (towarów handlowych) i sprzedaży usług. (...)
    8. Kol. 8 jest przeznaczona do wpisywania pozostałych PRZYCHODÓW, np.
    przychodów z odpłatnego zbycia składników majątku, otrzymanych kar
    umownych, wynagrodzenia płatnika.
    9. Kol. 9 jest przeznaczona do wpisywania łącznej kwoty PRZYCHODÓW
    zaewidencjonowanych w kol. 7 i 8."

    no i wreszcie w PIT-5 też mamy proste i jasne sformułowania DOCHÓD, KOSZTY,
    PRZYCHÓD ...także ze ja nie widzę uzasadnienia dla Twoich wątpliwości

    > Coś to nie tak.
    > Są dwie "metody" księgownia przekazania _towarów_ (nie usług) na
    > reprezentację i reklame.
    > 1. odliczasz VAT z faktur zakupu ale naliczasz (f-ra wewnętrzna) VAT od
    > przekazania w VAT-7 i do PKPiR netto wpisujesz jako koszty RiR a podatek
    > jako pozostałe wydatki,

    Chcesz mi powiedzieć że ktos kto zajmuje się np. projektowaniem i
    wykonywaniem witryn internetowych, czy grafiką lub prowadzi ksiegowość i w
    jego zakres DG nie wchodzi ani produkcja lub (i) szprzedaż chipsów czy
    czekoladek i innych ww. musiałby wykonywać takie ruchy z fakturami jak
    opisałeś wyżej ? ... czy wtedy nie musiałby poszerzyć zakresu swojej
    działalności ?

    > Skoro odliczasz VAT ( czyli metoda pierwsza ? ), to masz sprzedaż z
    tytułu
    > przekazania na RiR (chyba, że prowadzisz magazyn dla tych towarów, w co
    nie
    > wierzę).

    A uchowaj Panie Boże ! :)

    > Ty natomiast napisałeś, że sprzedaży nie masz,

    No akurat w listopadzie nie miałem (ale zaznaczam że nie zajmuję sie ani
    wyrobem ani sprzedażą wcześniej wymienionych słodkości i owoców itp.) no
    ale myśłałem ze taki vat naliczony mogę przenieść do rozliczenia na
    następne miesiące

    > ( czyli metoda druga ?), ale
    > wtedy nie masz prawa odliczenia podatku w VAT-7.

    I to mi odpowiada, o to mi chodziło, o wyjaśnienie czy mozna w takim
    przyadku fakturę brutto wpisac od razu w kpir no i automatycznie(w
    konsekwencji) nie wykazywać w rejestrze vat

    > IMHO pierwsza metoda jest korzystniejsza, bo limit 0.25% dotyczy kosztów
    > netto, natomiast VAT ( nawet od przekazania na RiR przekraczającego
    limit)
    > zawsze jest kosztem.

    masz rację ale znaczenie jest istone przy duzych przychodach... czego sobie
    i inymm zyczę :)

    --
    Pozdrawiam
    Sark

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1