eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKoszty przesyłki jak ująć na fakturze? PROŚBA PONOWNA › Re: Koszty przesyłki jak ująć na fakturze? PROŚBA PONOWNA
  • Data: 2002-06-07 22:35:57
    Temat: Re: Koszty przesyłki jak ująć na fakturze? PROŚBA PONOWNA
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik waszko <w...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adqp2k$i6h$...@n...gazeta.pl...
    > A ja dzwoniłem dzisiaj opisałem sprawę po zastanowieniu
    > i spojrzeniu w ustawę o zwolnieniu usług Poczty Polskiej z podatku Vat
    > powiedziała że lepiej tego w ogóle nie wciągać na fakturę
    > A jeżeli kupujący się uprze to wtedy refakturować
    > niby sprawa prosta a rozwiązanie nie takie jasne.
    > Pozdrawiam Waszko

    Podsumujmy:
    - Nie wysyłasz paczek za pobraniem co jest najwygodniejszym podatkowo
    rozwiązaniem.
    - Na sprzedany towar wysyłasz fakturę z 22% VATem
    - Na usługę "przesyłania" nie wystawiałbym faktury. Dołączyłbym informację
    na kartce "koszt przesyłki=8zł, pobiera poczta polska".
    - Jak ktoś bardzo będzie chciał fak na opłatę pocztową to wtedy wystawiasz
    (nie sądzę).
    - Trzymasz u siebie w dokumentach dowody nadania. Potwierdzają one że te 8zł
    nie jest Twoim przychodem tylko zostało zapłacone na poczcie.
    - Zaokrąglenia (nadpłaty ponad wartość faktury) możesz księgować jako
    "pozostałe przychody" z podpietym wyciągiem bankowym. Oczywiście fakturę
    księgujesz "normalnie".Ale oczywiście to duża skrupulatność. Kontrole
    rachunków bankowych przez US najczęściej odbywają się w dużych firmach kiedy
    kwoty rozliczeń są bardzo duże. Poza tym za takie grosze to nawet nikt się
    nie czepi. Możesz zrobić jak uważasz.

    pozdrawiam
    WS


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1