    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty poczatkowe prowadzenia sp. z o.o.
    Date: Wed, 15 Jul 2009 14:55:57 +0200

    Użytkownik "Quental" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b090e113-023e-4354-a4a3-

    Kilku kolesi się skrzykuje i zakładają spółkę zoologiczną. Jeden ma
    teren, na którym jest fajna ruinka, drugi ma dojścia, umiejętności,
    uprawnienia i wiedzę, a trzeci ma kasę. Pada pomysł, otwieramy hotel.
    Jak myślisz, ile będzie trwało doprowadzenie ruinki do stanu
    wymaganego kategoryzacją hotelu? Zaręczam Ci, że 1,5 roku to jest
    absolutne i bezwzględne minimum. Ja bym planował raczej 2 lata, a może
    nawet trochę więcej. I co? Ci kolesie doskonale wiedzą, że jak już
    uruchomią, to będzie złoty biznes, ale przez 2 lata niestety - tylko
    koszty, koszty, koszty...

    ***
    Całkowicie się zgadzam, ale nadal nie o takie sytuacje mi chodzi :) Tu jest
    gotowy biznes plan, wiadomo z góry, że najpierw jest inwestycja, a potem
    dopiero zaczyna się odcinanie kuponów. Ale ten, kto się na to porywa, zdaje
    sobie z tego sprawę i ma wszystko poukładane w całość.
    Natomiast odniosłem wrażenie, że parę osób uznaje za sensowne
    zarejestrowanie spółki bez żadnej pewności, że te zyski kiedykolwiek się
    pojawią. Coś na zasadzie "a se założę firmę produkującą słomki do picia, a
    potem się będę martwił o to, jak i komu je sprzedam" I tak "se zakłada" i
    "se czeka" aż mu ktoś te słomki będzie chciał kupić ;-)