  • Data: 2003-05-28 11:41:37
    Temat: Re: Koszty. Czy tak moge?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 May 2003, Jureq wrote:

    >+ towarzysz Vader wrote:
    [...]
    >+ > Jesli masz ja na EST ewentualnie na EW to tak (IMO).
    >+
    >+ A na jakiej podstawie możesz wpisać do EW coś kupionego przed
    >+ rozpoczęciem DG? Zawsze wydawało mi się, że w tym przypadku zostaje
    >+ tylko EŚT

    Sprzeciw. Dawno temu (1999 ?) był przypadek wyroku że coś co
    jest wykorzystywane w DG należy uznać za wykorzystywane właśnie,
    nawet jak nie jest w ewidencji :[ Chodziło o ŚT nie wpisany
    do ewidencji i sprzedany po zakończeniu DG (nie było wtedy
    jeszcze w ustawie "czarno na białym" że taka sprzedaż to jest
    dochód z DG). Jest prawdą że "linia orzecznicza" od tego czasu
    się mogła zmienić :]

    Zupełnie inna sprawa że nie ma przepisu który pozwala taki wpis
    do EW *uznać za koszt* :)
    I oczywiście wpisanie do EW zamiast EŚT to darowizna dla Skarbu,
    ale jak ktoś lubi... ;> :]

    BTW: korekty do powyższego rozumowania mile widziane :)
    I oczywiście możliwe że też kiedyś skrótowo napisałem że
    "nie da się wpisać do EW" :)

    pozdrowienia, Gotfryd