  • Data: 2007-09-01 16:38:36
    Temat: Re: Korekta zeznania, wspólne opodatkowanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    t...@o...pl wrote:

    > http://www.podatki.egospodarka.pl/20898,Korekta-zezn
    ania-PIT-do-konca-kwietnia,1,65,1.html

> [...]
    > art. 3 ust. 1, między którymi istnieje przez cały rok podatkowy wspólność
    > majątkowa, pozostający w związku małżeńskim przez cały rok podatkowy,
    > mogą być jednak, z zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony we wspólnym
    > zeznaniu rocznym, z zastrzeżeniem art. 6a, opodatkowani łącznie od
    > sumy swoich dochodów"
    >
    > "Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma zastosowania do
    > podatników, którzy wniosek, wyrażony w zeznaniu podatkowym, określony w
    > ust. 2 i 4, złożą po terminie, o którym mowa w art. 45 ust. 1."

    Właśnie absolutnie nie potrafię wywnioskować skąd US wytrzasnęły
    uzasadnienie, że zasada ma także zostosowanie przy korekcie zeznania.
    Dla mnie to totalna bzudra, nie mająca uzasadnienia w przepisach.
    Korekta zeznania to korekata zeznania, a samo zeznanie zostało żlożone w
    terminie.

    Zresztą cała sprawa nadaje się do rzecznika praw obywatelskim bo przy
    takiej interpretacji osobom rozliczającym się wspólnie odbiera się prawo
    do koretky zeznania po terminie.