eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKorekta faktury › Re: Korekta faktury
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta faktury
    Date: Thu, 10 Jan 2008 23:04:24 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 50
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0801102255070.780@athlon64>
    References: <flsjfb$tdt$1@news.ds.pg.gda.pl> <flstjr$bp9$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0801082210060.3656@athlon64> <fm55ud$38t$2@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1200004590 4199 83.16.62.66 (10 Jan 2008 22:36:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Jan 2008 22:36:30 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fm55ud$38t$2@news.onet.pl>
    X-X-Sender: moj@[athlon64]
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:193915
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 10 Jan 2008, Tristan wrote:

    >> Twierdzą, że jeśli umowa opierała na kwotę X a w efekcie stanęło
    >> na Y "bo coś tam" (reklamacja, zaznaczam że *po* realizacji
    >> umowy, choćby stosowne regulacje były w umowie zapisane), to różnicę
    >> X-Y nalezy uznać za karę umowną (oczywiście b.niekorzystną podatkowo).
    >
    > Nie czaję... Jaką karę? Ty im cenę obniżasz i zwracasz im kasę, a one
    > odmawiają

    Nie tak. Nie udawaj greka :)
    Odmawiają *obniżenia ceny*.
    Kasę biorą, ale jako "karę umowną".
    Płacą pełną cenę i żądają zapłaty *kary*.

    > i mówią, że nie, że to zostaw sobie tę kasę jako karę za to że Ty
    > zrobiłeś gorzej? Jakaś dziwna sprawa.

    Zrobiłeś gorzej, więc chcą kary/odszkodowania "za złe wykonanie".
    A to nie jest koszt :>

    >> Nienienie, powoływałem się AFAIK na przykłady wykazywania przez USy
    >> że nie można skasować "do zera", czyli twierdzić że klient zwrócił
    >> wykonaną dla niego usługę :)
    >
    > No a dlaczego nie? Klient zamówił malowanie na zielono. A Ty pomalowałeś na
    > czerwono.

    Więc POMALOWAŁEŚ.

    > Klient wyjaśnił ci słownie lub czynnie że on to ma gdzieś, a Ty
    > uwzględniasz reklamację.

    I możesz pomalować jeszcze raz.
    Podarowanie klientowi tego, że pomalowałeś mu na czerwono podpada pod
    art.8.1 :> - darmowe malowanie (w tym daremne malowanie) jest oVATowane,
    prawda? :>
    "Poprawienie" IMO pozwala uznać, że pierwotne malowanie było częścią
    malowania w ogóle :]

    > Albo usługa polegała na pociągnięciu kabla z A do B. Okazuje się, że kabel
    > nie działa. Zdejmujesz kabel i korygujesz usługę do 0, bo przecie źle
    > położyłeś kabel i już.

    Źle POŁOŻYŁEŚ. Położyłeś - VAT się należy.
    Tak czy nie?
    VAT nie należy się za to, że "klientowi się spodobało" - należy się
    za to, że zostało zrobione, rzuć okiem do art.8 :)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1