eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKorekta faktury › Re: Korekta faktury
  • Data: 2008-01-08 21:13:20
    Temat: Re: Korekta faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 7 Jan 2008, Tristan wrote:

    > To znaczy korekta musi być czymś poparta. W przypadku towaru: zwrot części
    > albo reklamacja. W przypadku usługi nie można zwrócić części, więc
    > pozostaje reklamacja. Więc jak chcesz być spokojna o ew. zastrzeżenia,
    > spisz jakieś pisemko, że usługa została zareklamowana i że korygujesz
    > wycenę...

    Nie wiem dlaczego, ale spotykam się z b. dużym oporem księgowych
    dużych firm przed przyjęciem takiego rozwiązania.
    Twierdzą, że jeśli umowa opierała na kwotę X a w efekcie stanęło
    na Y "bo coś tam" (reklamacja, zaznaczam że *po* realizacji
    umowy, choćby stosowne regulacje były w umowie zapisane), to różnicę
    X-Y nalezy uznać za karę umowną (oczywiście b.niekorzystną podatkowo).

    > Aczkolwiek nie wiem czy Godfryd nie zgłosi jakiś uwag, bo on kiedyś właśnie
    > negował korekty.

    Nienienie, powoływałem się AFAIK na przykłady wykazywania przez USy
    że nie można skasować "do zera", czyli twierdzić że klient zwrócił
    wykonaną dla niego usługę :)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1