eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKorekta faktury › Re: Korekta faktury
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta faktury
    Date: Tue, 8 Jan 2008 22:13:20 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 23
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0801082210060.3656@athlon64>
    References: <flsjfb$tdt$1@news.ds.pg.gda.pl> <flstjr$bp9$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1199829442 14079 83.16.62.66 (8 Jan 2008 21:57:22 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 8 Jan 2008 21:57:22 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <flstjr$bp9$1@news.onet.pl>
    X-X-Sender: moj@[athlon64]
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:193730
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 7 Jan 2008, Tristan wrote:

    > To znaczy korekta musi być czymś poparta. W przypadku towaru: zwrot części
    > albo reklamacja. W przypadku usługi nie można zwrócić części, więc
    > pozostaje reklamacja. Więc jak chcesz być spokojna o ew. zastrzeżenia,
    > spisz jakieś pisemko, że usługa została zareklamowana i że korygujesz
    > wycenę...

    Nie wiem dlaczego, ale spotykam się z b. dużym oporem księgowych
    dużych firm przed przyjęciem takiego rozwiązania.
    Twierdzą, że jeśli umowa opierała na kwotę X a w efekcie stanęło
    na Y "bo coś tam" (reklamacja, zaznaczam że *po* realizacji
    umowy, choćby stosowne regulacje były w umowie zapisane), to różnicę
    X-Y nalezy uznać za karę umowną (oczywiście b.niekorzystną podatkowo).

    > Aczkolwiek nie wiem czy Godfryd nie zgłosi jakiś uwag, bo on kiedyś właśnie
    > negował korekty.

    Nienienie, powoływałem się AFAIK na przykłady wykazywania przez USy
    że nie można skasować "do zera", czyli twierdzić że klient zwrócił
    wykonaną dla niego usługę :)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1