  • Data: 2004-03-18 22:41:34
    Temat: Re: Kopie faktur
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Mar 2004, DawidPartyka wrote:

    >+ Witam chciałem od administratora kopie faktur

    Oryginałów chciałeś. Kopie też może ci dać :), zakazu nie ma.

    >+ taka odp. co o tym sadzicie??

    Bzdura. Przepisy szczegółowe dokładnie opisują co się robi
    jak został wystawiony paragon fiskalny a klient chce mieć
    fakturę: paragon musisz oddać, w zamian dostajesz fakturę.

    >+ Zgodnie z obowiazujacym prawem podatkowym w Polsce (art. 29 ustawy o podatku
    >+ od towarów i usłyg) podatnicy sprzedający towary i świadczący usługi na
    >+ rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej (czyli Pan
    >+ (imie naziwsko) są obowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku
    >+ należnego przy zastosowaniu kas rejestrujacych (fiskalnych). Kasa fiskalna

    Prawda.

    >+ znajduje się w siedzibie firmy ...... gdzie zawsze są dokonywane zapisy na
    >+ podstawie wyciagów bankowych. Tak więc dla klientów, którzy nie prowadzą
    >+ działalności gospodarczej dowodem potwierdzającym jest dowód zaplaty.

    Niekoniecznie.
    Ordynacja jasno i wyraźnie stanowi że klient ma prawo do rachunku,
    paragon rachunkiem nie jest (nie ma "strony płacącej") natomiast
    faktura tak - czyli mają ci wystawić fakturę.

    >+ Nie możemy więc spełnić Pańskiej prośby o przesłanie faktur.

    Powinno być: "nam się nie chce, proszę nie zawracań głowy".

    Napisz im że jak nie wydadzą faktury lub rachunku (skoro podlega
    "pod fakturę" to rachunku wystawić nie mogą, ale to już nie
    twoje zmartwienie co chcą wystawić :)) to poinformujesz US
    że nie realizują wymagań Ordynacji Podatkowej. Pewnie wtedy
    pójdą do swojej księgowej i faktura się znajdzie ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)