  • Data: 2008-12-13 21:16:37
    Temat: Re: Konsekwencje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 13 Dec 2008, Anka wrote:

    > Zatrudnialam

    Acha.
    Na dzieło się nikogo *nie* zatrudnia.
    Kryterium "dzieła" jest terminowe wykonanie czegoś, co ma ustaloną
    postać - efektem jest "dzieło".
    BTW:
    Umowa ramowa o serię "dzieł" już umową o dzieło nie jest...

    > ksiegowa na umowe o dzielo (ksiegowa bez certyfikatu) jestem
    > juz po kontroli US w protokole napisali ze ksiegowa na umowe o dzielo. Groza
    > jej i mi jakies konsekwencje ?

    Ja tam mogę sobie tylko poteoretyzować, jako równie nieuprawniony ani do
    doradztwa podatkowego, ani prawnego.
    Ale IMVHO:
    - można przyjąć, że faktycznie realizowana była umowa o dzieło *lub*
    umowa zlecenia. Wykonawca/zleceniobiorca łamie zakaz doradztwa
    przez osoby nieuprawnione. Hasła do odszukania w archiwach
    grupy bazują na "50 000", "50000" i "50.000" (z ew. dodatkiem "zł")
    Rozważenie umowy zlecenia prowadzi do dywagacji o ZUSie.
    - można rozważyć, czy była to pozorna umowa o pracę. Wtedy okazję
    do wykazania się ma ZUS i PIP, a w rzadkich przypadkach również
    inne instytucje (PUP, ale u księgowej to raczej nieprawdopodobne).

    Oczywiście do rozważenia jest również *rola* tzw. "księgowej".
    "Wpisywanie papiórków" to jedno, a podejmowanie decyzji jak
    sądzę to co innego.

    Powyższe to oczywiście propozycja tematów do dyskusji :)

    pzdr, Gotfryd