  • Data: 2012-01-07 07:55:16
    Temat: Re: Komputer kilkakrotnie ulepszany a likwidacja DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Jan 2012, Marek wrote:

    > Był sobie komputer, wartość 2000 zł, rok np 2005
    >
    > rok 2005 - wymiana większości bebechów, żadna część nie kosztowała >3500,
    > zaliczone w koszty

    [...itede...]

    > Likwidacja DG 2011
    >
    > remanent likwidacyjny, podstawa do obliczenia podatku do zwrotu:
    >
    > a) wartośc początkowa z 2005
    > b) wartość początkwa z 2005 + wartośc wymienionych części /peryferiów 2007
    > + wartość wymieniinych podzespołów 2009 ???
    >
    > Reasumując: czy ulepszenia /modernizacje powiększają wartość postawy do
    > obliczenia podstku do zwrotu VAT przy likwidacji ? IMHO nie powinny, ale
    > jak to interpretują specjaliści ze skarbówki ?

    Przejrzyj archiwa.
    Pamiętam że ktoś wskazywał, iż w takim przypadku "wartość nabycia"
    powinna być wyznaczana wg wartości rynkowej z dnia przekazania do
    celów nie-DG. Jednak.
    Oczywiście, nie ma to "podparcia" w literze polskich przepisów,
    bo ta jest jaka jest, a jaka jest każdy widzi, na mój gust trzeba
    przejrzeć w którym miejscu owa "litera" jest sprzeczna z dyrektywmi
    UE (miałem w planie, ale jak dotąd nie poszukałem).
    Nie da się ukryć, że aby nie boksować się z betonem, najprościej jest
    taki sprzęt przez zamknięciem DG po prostu sprzedać.

    Coś jeszcze: skąd wziąłeś pomysł, żeby do określania wartości dla
    celów VAT brać wartość początkową dotyczącą podatku dochodowego
    i dotyczące jej zasady, a nie "nabycie w rozumieniu VAT"?
    Tak wprost szukając tekstem w ustawie, znalazłem takie uzasadnienie
    tylko dla budynków oddawanych dla "pierwszego zasiedlenia" :)
    W oparciu o zasady ogólne, wynikające z "przyłączenia" wg KC,
    jeśliby opodatkowaniu podlegała "wartość nabycia", to po prostu
    byłaby to suma wszystkiego co się *teraz* składa na ów przedmiot,
    niezależnie czy było "przyłączone w rozumieniu podatku dochodowego"
    czy nie. Źle mi wychodzi?

    pzdr, Gotfryd