  • Data: 2012-01-12 08:23:54
    Temat: Re: Komputer kilkakrotnie ulepszany a likwidacja DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 8 Jan 2012, Marek wrote:

    > Zastaniwaiam się, czy wycena według cen z allegro jesty akceptowana ?

    Nie mam pojęcia, ale równocześnie nie wyobrażam sobie dla łatwo
    dostępnych towarów innego źródła danych, które byłoby trudniej poważyć
    w kwestii "rynkowości".

    > I co US, jak dg zakończyła się 31 a ja tą wycene zrobię np 10 stycznia ?

    A co ma być, skoro wycena ma być "na" a nie "w"?
    Trzeba określic ceny na okolice 31.XII i tyle.

    > Ja nie księgowy i wartość początkowa to dla mnie wartość nabycia. Możesz
    > wyjasnić różnicę ?

    ??
    Każda ustawa sobie - VAT to VAT, dochodowy to dochodowy.
    Jeśli je coś wiąże, to tylko wyraźne przepisy które wprost
    odwołują się z jednej ustawy do drugiej.
    Jest taki prawne pojęcie "ratio legis", sugeruje m.in., że skoro
    ustawodawca coś zapisał inaczej, to *chciał*, żeby znaczyło
    to co innego. Czyli "wartość początkowa" to jest CO INNEGO
    niż "wartość nabycia", z samych zasad prawnych.
    Wartość początkowa to *w szczególności* może być wartość nabycia,
    zresztą w rozumieniu samego PDoOF - przecież tam jest cała lista
    sposobów wyznaczenia WP.

    pzdr, Gotfryd