eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKomputer jako ST - jakie oprogramowanie nalezy do "zestawu"? › Re: Komputer jako ST - jakie oprogramowanie nalezy do "zestawu"?
  • Data: 2002-10-03 15:30:44
    Temat: Re: Komputer jako ST - jakie oprogramowanie nalezy do "zestawu"?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 3 Oct 2002, slawek wrote:

    >+ 1) Oprogramowanie systemowe - element wartości początkowej środka trwalego
    >+ (oczywicie plus
    >+ instalacje itp do momentu przyjęcia środka trwałego do użytkowania).
    >+ Element składowy środka trwałego
    >+ niezbędny do użytkowania.

    Przyjmujemy pomijając fakt że może to być *kolejny* system
    którego pełna wersja *być może* nie wiąże się ze "sztuką
    komputera".
    Powiedzmy: BeOS nie-freewareowy, dla ustalenia uwagi ;)

    >+ 2) Oprogramowanie użytkowe - Osobna Wartość Niematerialna i Prawna
    >+
    >+ Wynika to z definicji środka trwałego w Ustawie o Rachunkowości
    >+ 15) środkach trwałych - rozumie się przez to, z zastrzeżeniem pkt 17,
    >+ rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie
    >+ ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, KOMPLETNE, zdatne do użytku

    Mhm.
    Rozumiem że Office bez komputera jest "kompletny i zdatny..." ;)

    Nie, ja się zgadzam że kwalifikuje się *jak* ŚT.
    Tak jak przyczepa.
    Lub drukarka...
    -:> (to pod kątem interpretacji prawa przez sądy !)
    Ale nie *jako* ŚT - w UoPDoOF jest zawsze wymieniany osobno :)
    (środki trwałe *i* wartości niematerialne i prawne).

    Mówiąc po ludzku: niepotrzebnie usiłujesz przypisać
    licencji właściwości środka trwałego, ona nie musi
    ich mieć *wszystkich*, IMHO oczywiście :)

    No i powoływanie się na ustawę o rachunkowości względem
    podatków może być, rzekłbym, śliskie.
    Nie wspominając o drobnych różnicach w DG KPiR i PK,
    na których z rzadka jakiś fachowiec (nie mylić z "fachowcem",
    chodzi o skutek zasugerowania się) się pośliźnie... :]

    Gotfryd (pozdrawiający)