    Date: Thu, 20 May 2010 14:20:03 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kolizja auta. Odszkodowanie netto. Co z VAT?

    W dniu 20-05-2010 13:46, Jacek pisze:
    > US twierdzi na razie telefonicznie.

    To znaczy że nikt nic nie twierdzi.
    W ogóle dziwię się, że ktokolwiek Ci odpowiedział na takie pytanie.
    Oficjalnie Pracownicy urzędu nie udzielają informacji na temat
    stosowania przepisów podatkowych. Trzeba wystąpić o interpretację wiążącą.
    Przez telefon to Ci mogą powiedzieć jaki druczek, w jakim okienku i w
    jakim terminie. I ewentualnie jakie odsetki zapłacić jak się spóźnisz z
    podatkiem.

    Chyba ze dzwoniłeś do informacji podatkowej.
    Gdzie dzwoniłeś?
    I pytanie podstawowe - O CO PYTAŁEŚ?
    Zacytuj słowo w słowo.

    > Auto jest osobowe, a więc nie podlega odliczeniu VAT i to całe
    > uzasadnienie.

    Co nie podlega odliczeniu konkretnie?
    Hint - nie odlicza się samochodu a VAT od jego: zakupu, naprawy,
    wynajmu, leasingu itp itd.

    O co zapytałeś?

    > Zanim oddam VAT-7 chcę się dopytać, bo ponad 3 tys. VAT stracić szkoda,
    > a zamoczyć w razie kontroli za wpisanie tego VAT, jako naliczony - strach.

    A może wypada przeczytać ustawę jak się już zabrałeś za samodzielne
    prowadzenie ksiąg? Nie da się tego robić na dłuższa metę bez znajomości
    przepisów. Chyba że lubisz sporty ekstremalne...

    US to nie doradca podatkowy. Dzwonienie do US z takimi sprawami i
    opieranie się na telefonicznych odpowiedziach to samobójstwo.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813