  • Data: 2010-05-20 12:45:53
    Temat: Re: Kolizja auta. Odszkodowanie netto. Co z VAT?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Już odpowiadam:
    pytałem telefonicznie w US następująco:
    "Mam samochód osobowy w leasingu, jestem płatnikiem VAT, auto miało kolizję,
    odszkodowanie dostanę netto, VAT zapłaciłem gotówką w warsztacie, dostałem
    fakturę za naprawę - czy mogę ten VAT ująć do VAT naliczonego?"
    Pani w US odpowiedziała, że absolutnie nie, bo jest osobowy i nie wolno.
    Pozwoliłem sobie zadzwonić i innego US i inna pani odpowiedziała, że można
    VAT odliczyć. Podała mi też telefon do Krajowej Informacji Podatkowej, gdzie
    trzecia pani stwierdziła, że można ten VAT odliczyć, o ile samochód służy
    wyłącznie czynnościom opodatkowanym.
    Ponieważ moja księgowa ma chałupę zalaną w powodzi i "nie ma teraz głowy"
    więc dlatego zawracam głowę na Grupie, bo termin oddania VAT-7 tuż-tuż.
    dzięki Ci Maddy za pomoc
    Jacek