  • Data: 2009-02-22 21:32:17
    Temat: Re: Klient z niemiec a podatek VAT
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    after pisze:
    > Ten facet napisał do mnie coś takiego:
    >
    > "pan to hyba nie rozumi. Pan nie muszi miec NIP bo pan tez nic z zagranici
    > nie kupuje. Pan potrzebuje tylko w panstwa finanz reportu wpisac nasz DE NIP
    > ze projekt jest sprzedani zagranice. Ja place tutaj w niemcach 19% Vat na
    > ten projekt a nie w polsce. Jestem pierszym klientem z zagranici u panstwa
    > ??? Niech pan cie zabyta panstwa radcy finansowego. Mi duzo importujemi z
    > polski, dlatego wiemy."

    ustawa o podatku VAT

    art. 42
    1. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów podlega opodatkowaniu według
    stawki podatku 0%, pod warunkiem że:

    1) podatnik dokonał dostawy na rzecz nabywcy posiadającego właściwy i
    ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany
    przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy
    kod stosowany dla podatku od wartości dodanej, i podał ten numer oraz
    swój numer, o którym mowa w art. 97 ust. 10, na fakturze stwierdzającej
    dostawę towarów;

    2) podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za
    dany okres rozliczeniowy, posiada w swojej dokumentacji dowody, że
    towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały
    wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium
    państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.

    [i dalej...]

    --
    Liwiusz