  • Data: 2009-02-23 13:35:44
    Temat: Re: Klient z niemiec a podatek VAT
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "after" <a...@...pl> napisał w wiadomości
    news:gnu02e$2bc$1@node1.news.atman.pl...
    > No nie wiem. Sprzedaję licencję na oprogramowanie, więc WNiP. Czyli
    > wychodzi na to, iż jest tutaj różnica i jednak musi mi ów VAT zapłcić?
    > Dodatkowo jak pisałem, nie mam NIP-EU, a na Allegro nie wyraziłem zgody na
    > wysłanie przedmiotu za granicę (którą można wyrazić w opcjach aukcji).

    Skoro sprzedajesz licencję a twój odbiorca jest podatnikiem VAT w Niemczech,
    to taka usługa nie podlega w ogóle opodatkowaniu podatkiem Vat w Polsce.
    Wystawiasz fakturę bez podatku Vat (nie pomyl ze stawką 0% lub stawką zw),
    umieszczasz na niej nr NIP odbiorcy i informację, że podatek Vat rozliczy
    nabywca usługi.
    Transakcję taką umieszczasz w poz.21deklaracji Vat-7. Jeżeli nabyłeś jakieś
    towary bądź usługi związane z tą sprzedażą, możesz odliczyć Vat od nich
    naliczony.

    Pozdr,
    m.w.