eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKlient nie chce odesłać faktury-korektyRe: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
  • Data: 2016-07-13 12:05:36
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-07-13 o 11:51, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2016-07-13 o 11:47, WAM pisze:
    >> On Wed, 13 Jul 2016 11:17:00 +0200, Liwiusz
    >> <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >>
    >>> W dniu 2016-07-13 o 11:09, Kviat pisze:
    >>>> Przy większych kwotach bezpieczniej jest dokumentować zgodnie z
    >>>> rzeczywistością.
    >>>
    >>> Czyli jak już się wręczyło fakturę, to tylko korekta, a nie anulacja.
    >> W praktyce miałem kilka sytuacji kiedy wysłałem pocztą fakturę za
    >> usługę i Klient jej nie opłacił, odesłał z powrotem i zrezygnował z
    >> realizacji usługi przed jej rozpoczęciem. Oryginał faktury był
    >> podpięty pod kopię wraz z informacją (nie pamiętam dokładnie)
    >> "anulowano". Kontrola US CIT+VAT nie przyczepiła się.
    >
    > A wiedziała, że faktura była u klienta?

    http://www.vat.pl/kiedy_i_jak_anulowac_fakture_komen
    tarz_vat_interpretacje_3531.php

    " Poprzez wprowadzenie faktury do obrotu prawnego należy rozumieć
    przekazanie jej kontrahentowi i jego akceptację tej faktury (Pierwszy
    Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, 19 stycznia 2006r.,
    1471/NUR1/443-530/05/AP; Urząd Skarbowy w Nowym Targu, 24 listopada
    2005r., PP/443/62/Int-98/05).

    Z punktu widzenia odbiorcy faktury, która nie dokumentuje żadnej
    czynności faktycznej (t. dostawy towarów lub świadczenia usług), nie ma
    on prawa do odliczenia podatku VAT, w sytuacji gdyby zatrzymał fakturę i
    nie odesłał jej sprzedawcy. W takich okolicznościach należy uznać, że
    faktura została wprowadzona do obrotu i sprzedawca nie może jej
    anulować, tylko powinien wystawić fakturę korygującą fakturę pierwotną
    ,,do zera". "

    > Jak nie wiedziała, to się nie czepiała.
    > Jak wiedziała, to się mogła nie czepiać, bo po co robić sztuczne problemy.
    > Ale jakby przyszli nie na kontrolę, tylko szukać haków, to mieliby punkt
    > zaczepienia, jeśli jakiś przedsiębiorca słucha ludzi takiej podejrzanej
    > proweniencji jak Kviat ;)

    Tak. Lepiej słuchać twoich bredni. Teoretyku od siedmiu boleści.

    "Anulowanie faktury jest jednak także mozliowe już po dostarczeniu jej
    kontrahentowi. Przykładowo wysyłając towar kontrahentowi podatnik
    załącza do przesyłki oryginał faktury. Jeżeli jednak klient wycofa się z
    transakcji i odmówi przyjęcia towaru, odsyłając ją wraz oryginałem
    faktury, wówczas zalecany jest inny sposób anulowania faktury.
    Najczęściej bowiem w momencie wystawienia faktury powstaje obowiązek
    podatkowy w VAT. Podatnik wystawiając fakturę i wysyłając towar ujmuje
    ją w rejestrze sprzedaży a czasami także w deklaracji VAT za dany okres
    rozliczeniowy. Możliwe też, że w międzyczasie podatnik zdążył już
    wystawić kolejne faktury z kolejnymi numerami.

    W takich okolicznościach należy uznać, że anulowanie faktury także jest
    możliwe, ponieważ w praktyce oryginał faktury, *który został odesłany
    przez klienta, nie został wprowadzony do obrotu prawnego*, a *faktura
    nie dokumentuje faktycznej transakcji, która doszła do skutku*. Zalecane
    jest wówczas anulowanie faktury poprzez pozostawienie oryginału i kopii
    faktury w dokumentacji księgowej firmy z dołączeniem odpowiedniej
    adnotacji dotyczącej przyczyn anulowania faktury lub przekreślenie
    faktury (Opolski Urząd Skarbowy, 11 października 2006r.,
    PP/443-80-1-GK/06)."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 13.07.16 13:27 m
  • 13.07.16 13:49 Kviat

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1