  • Data: 2012-04-13 15:15:15
    Temat: Re: Kilka podstawowych pytań o darowizny
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Gawoś <p...@g...com> writes:

    > 1. O ile dobrze zrozumiałem, to w przypadku darowizn gotówkowych
    > od osób z I grupy (ale nie całej I grupy), jeżeli kwota darowizny
    > przekroczy limit 9.637 zł, to podatku nie trzeba będzie zapłacić,
    > o ile taka darowizna zostanie zgłoszona do US lub załatwiona za
    > pośrednictwem notariusza?
    >
    > 2. Jakie będą różnice jeżeli to nie będzie darowizna gotówki,
    > tylko majątku (np. samochód od brata)?

    Jak już to było pisane, są dwa tryby postępowania, jeśli chcesz
    skorzystać z tego zwolnienia, do wyboru:

    1. Przelew bankowy;
    2. Notariusz.

    Jak łatwo zgadnąć, samochodu nie przelejesz, pieniądze możesz.

    Zatem darowizna samochodu musi być w formie notarialnej, a przy
    darowiźnie pieniędzy masz do wyboru notariusza (i wtedy możesz dać
    zielone papierki) lub przelew i zgłoszenie do US (i wtedy notariusz
    nie jest potrzebny). Oczywiście jeśli chcesz, to może być i przelew i
    notariusz, tylko po co.

    MJ