  • Data: 2002-11-27 04:29:00
    Temat: Re: Kiedy ujac w koszty
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kinga" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:as0tlc$g0t$1@news.onet.pl...

    > nie, poniewaz.................

    Wydaje mi się, że próbujemy jednocześnie rozwikłać dwie sprawy : kosztów i
    VAT, które mogą przebiegać w zasadzie niezależnie od siebie. Chyba nie
    istnieją przeszkody dla księgowania w KPiR faktury za telefon, egergię itp w
    chwili faktycznego otrzymania tych faktur (termin zapłaty np za 3
    tygodnie) - jeśli konsekwentnie stosujemy metodę memoriału. Wszak dla
    potrzeb PDoOF nie istnieje przepis traktujący o tym, że datą otrzymania jest
    termin zapłaty. Co innego dla potrzeb podatku VAT. A więc rozpatrując
    pojęcie "data otrzymania faktury" dochodzimy do wniosku, że nie jest ono
    jednoznaczne. Czym innym jest owa "data otrzymania" dla potrzeb PDoOF, a
    czym innym dla potrzeb podatku VAT. Niestety musimy się przyzwyczaić, że
    oprócz logiki jest jeszcze "logika podatkowa", ale to już inny i bardzo
    obszerny temat.
    Pojawiła się jeszcze sprawa wyroku NSA w sprawie "daty otrzymania". Po
    pierwsze : wyrok wiąże w konkretnej sprawie - w Polsce nie istnieje zasada
    precedensu. Po drugie : rzeczywiście (jak to w naszym prawie podatkowym
    często bywa) było tu zwykłe niechlujstwo prawne. Po trzecie : Prawdopodobnie
    b. szybko ową niedoróbkę prawną poprawiono i sprawa już nie istnieje.
    Pozdrawiam. A. Rządkowski.