  • Data: 2002-11-28 13:27:42
    Temat: Re: Kiedy ujac w koszty
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A co tu komentować i co to ma do tej dyskusji?
    > Przepisy od czasów o których mowa w artukule zmieniły się kilka
    razy,
    > ja cytowałem ustawę, więc nie mógł tu minister przekroczyć
    uprawnień.

    Cytowałeś jednak niewłaściwy zapis z ustawy.
    W zasadzie obowiązek podatkowy u wystawcy faktury
    ma się trochę nijak do problemu księgowania u odbiorcy.
    Stąd właśnie próby ustawodawcy (czy też ministra)
    zrobić w tym wypadku tak, żeby nie odliczano wcześniej zanim
    ten VAT zostanie rozliczony u wystawcy.

    Obecnie (od marca 2002) ten problem
    rozwiązany jest tak samo jak wcześniej
    (tzn w rozporządzeniu jest określony termin otrzymania
    takiej faktury) tylko w ustawie pozwolono już na to ministrowi.