  • Data: 2003-10-04 07:08:14
    Temat: Re: Kiedy towar uznaje się za używany
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Oct 2003, Czarek wrote:

    >+ Według mnie jest tak :
    >+
    >+ Towar używa właściciel, który kiedyś go tam kupił (własność). Jeśli minęło
    >+ ponad pół roku i nie skorzystał z odliczenia VAT, to zw. Jeśli nie, to
    >+ stosowna stawka.
    >+
    >+ Pośrednik pośredniczy i na tym zarabia. Jego prowizja 22%.

    IMHO oczywiście.
    A autor artykułu zinterpretował komis posługując się zapisem poprzednim
    - że skoro komis 'sprzedaje', to staje się "sprzedawcą w rozumieniu
    VAT" (towary używane: "których okres używania przez podatnika dokonującego
    ich sprzedaży...") - pamiętamy że w ustawie o VAT faktycznie jest zapisek
    który "obchodzi" posiadanie wg KC skutkiem czego pojęcia z KC nie zawsze
    przystają do VAT, np. wcale nie trzeba mieć "faktycznego władania
    rzeczą":
    +++++
    4. W przypadku gdy kilka podmiotów dokonuje sprzedaży tego samego
    towaru w ten sposób, że pierwszy z nich wydaje ten towar bezpośrednio
    ostatniemu w kolejności odbiorcy, przyjmuje się, że sprzedaży dokonał
    każdy z podmiotów biorących udział w obrocie.
    -----

    ...ale to jest przypadek przeciwny do komisu :) kiedy "faktycznie
    władający" NIE dokonuje sprzedaży w rozumieniu VAT... (sprzedaje,
    ale wyłącznie własną usługę pośrednictwa).

    No ale (autor artukułu) wyraźnie sugeruje że biorąc w komis używany
    towar za 100 zł plus 10 zł prowizji trzeba doliczyć 23,20 zł VAT.
    Skoro nikt na mnie nie krzyczy to chyba jednak 2,20 będzie
    wartością właściwą :)

    >+ IMHO

    Takoż :)

    pozdrowienia, Gotfryd