  • Data: 2011-04-13 19:28:39
    Temat: Re: Kasa od PZU
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Apr 2011, Mega wrote:

    > Co do zasady to prawa podatkowe stosuje się literalnie, więc oczywiście
    > musi być wpisane by mogło być zwolnione.
    > Aczkolwiek jest w tym logika, taka jaką podałem.

    Twój argument (pierwotny) był nieścisły i od tego trzeba
    by IMVHO zacząć.
    "Odszkodowanie to wyrównanie straty" to zdecydowanie za mało, aby
    nie tylko w myśl litery prawa, ale również "na logikę" (nie
    stosować do podatków ;)) miało powodować zwolnienie.
    Czy podważasz fakt, że odszkodowanie przysługiwać może np. z tytułu
    "nieosiągniętych dochodów"?
    Rozważmy: gość miał zarobić pieniądze, konkretną kwotę.
    Ale inny gość w jakiś zabroniony prawem (lub choćby tylko
    zobowiązujący do odpowiedzialności) sposób mu to umiemożliwił.
    Pierwszy gość poniósł więc "stratę w wysokości nieosiągniętego
    przychodu" i przysługuje mu odszkodowanie.
    Zgadza się?
    No to teraz - dlaczego owo odszkodowanie ma być zwolnione
    z podatku, skoro "brak szkody" skutkowałby opodatkowaniem
    zarobku?

    pzdr, Gotfryd