    From: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kasa fiskalna - pare pytan
    Date: Thu, 10 Nov 2005 07:36:36 +0100

    > 1.w celu odliczenia 50%, do US musze wyslac zgloszenie PRZED fiskalizacja
    > kasy czy moge oba razem wyslac? (to moja pierwsza i jedyna kasa)

    Zgloszenie o liczbie i miejscu instalacji kasy winno byc zlozone we
    wlasciwym urzedzie skarbowym
    napozniej 1 dzien przed fiskalizacja.
    Zgloszenie o fiskalizacji wysyla sie do 7 dni po fiskalizacji

    > 2.odliczam tylko cene zakupu bez kosztu fiskalizacji?

    Teoretycznie cene zakupu , a praktycznie to serwis powinien wiedziec co
    zrobic
    zebys byl zadowolony

    > 3.jak zaksiegowac jej zakup w ksiedze? slyszalem ze odliczonej kwoty nie
    > moge dac w KUP, czyli w koszta tylko 50% kwoty netto a w ewid VAT nic nie
    > wpisuje?

    W KUP idzie cala wartosc netto. Fakture traktuje sie jako zwykla fakture
    kosztowa. Netto do KPiR a VAT do VAT :-)

    > 4.ksieguje gdziekolwiek raporty miesieczne szczegolowe?

    Nie, mozna zaksiegowac na koniec miesiaca raport miesieczny.

    > 5.najwazniejsze pyt. - jesli wystawiam fakture, dolaczam paragon do kopii,
    > ale jak zaksiegowac FV aby nie bylo podwojnego przychodu? czytam ze nalezy
    > sporzadzac je 'odrecznie' - tzn nie ksiegowac ich wogole? brzmi to co
    > najmniej nierozsadnie. co z numeracja? instalowac specjalnie drugi program
    > tylko do faktur, zeby moj prog. do ksiegowosci nie dodawal ich
    > automatycznie do ewidencji??

    Fakture vat ze wzgledu na przepisy musisz miec w ewidencji. Najlepiej sla
    faktur
    z paragonami zrobic sobie osobna ewidencje. Takich faktur nie ujmuje sie do
    przychodu
    bo ich wartosc zawarta jest w raporcie miesiecznym z kasy fiskalnej

    > 6.czemu nie moge ustawic godziny?! elemis mikro plus. - pyt. retoryczne
    > :) strasznie toporna ta kasa..

    Zmiane czasu mozna dokonac po doowym raporcie zerujacym.

    Darek