  • Data: 2005-11-11 00:50:55
    Temat: Re: Kasa fiskalna - pare pytan
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Nov 2005, Dariusz Domagała wrote:

    > W KUP idzie cala wartosc netto. Fakture traktuje sie jako zwykla fakture
    > kosztowa. Netto do KPiR a VAT do VAT :-)

    Ja rozumiałem pytanie tak: ze względu na zwrot VATu owa zwrócona
    część kwoty netto nie stanowi KUP ani nie daje prawa do odliczenia VAT.
    Pytaniem jest czy:
    - uznać że ma miejsce cały zakup kasy i zwort połowy, czyli
    zaliczenie całego zakupu w KUP a następnie zwrotu za przychód
    bądź zwrotu za korektę kosztu (to osobny podproblem)
    - uznać że ma miejsce wydatek w wysokości połowy ceny kasy
    oznaczając to na f-rze zakupu.
    Bo to że "kwota zwrócona w jakiejkolwiek formie" nie może być
    KUP to wiemy - wynika z ustawy !
    Czy powiadasz że nie ? ;)

    No i:
    - co z VAT. Tą połową :)

    Ze względu na porę nie będę czytał nie dotyczących mnie częsci
    ustawy :) tylko sugeruję że mi się twoja odpowiedź wydaje naciągana
    bo sugeruje iż można za KUP uznać całą wartość kasy mimo otrzymania
    zwrotu połowy.

    > Nie, mozna zaksiegowac na koniec miesiaca raport miesieczny.

    Ano można.

    > Fakture vat ze wzgledu na przepisy musisz miec w ewidencji. Najlepiej sla
    > faktur
    > z paragonami zrobic sobie osobna ewidencje.

    Dotąd nie mam uwag :)

    > Takich faktur nie ujmuje sie do przychodu
    > bo ich wartosc zawarta jest w raporcie miesiecznym z kasy fiskalnej

    A nie przeczysz aby sam sobie ?
    Wyraźnie piszesz wyżej że MOŻNA.
    Podatnik MOŻE.
    Podatnik NIE MUSI.
    Więc zdanie "nie ujmuje się do przychodu" dotyczy tylko i wyłącznie
    przypadku kiedy podatnik wybrał taką *możliwość* że przychody
    księguje z raportów mesięcznych KF !
    Ze co, że dla wielu podatników wygodne ? - ano wygodne.
    I że tak robią ? - ano wolno im.
    Ale to nie znaczy że "się nie księguje" !!!
    Ci co *tak wybrali* nie księgują drugi raz...
    Ale zakazu księgowania sprzedaży w oparciu o faktury (*wszystkie*
    faktury) plus obrót nie udokumentowany fakturami sobie nie przypominam
    - możesz podać ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd [protestujący]
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)